Čínska automobilka BYD, ktorá sa minulý rok stala najväčším výrobcom elektromobilov na svete, oficiálne vstúpila na slovenský trh. V bratislavskom nákupnom centre Aupark otvorila svoj prvý showroom, ktorý sa nachádza v centrálnej zóne a je prístupný návštevníkom denne od 9:00 do 21:00 hodiny.

Expanduje po celej Európe

Otvorenie showroomu je súčasťou strategickej expanzie značky BYD na európskom trhu. Táto čínska automobilka v roku 2024 vyrobila impozantných 4,3 milióna vozidiel, z čoho 1,76 milióna predstavovali čisto batériové modely. Týmto výkonom prekonala americkú Teslu a stala sa svetovou jednotkou v produkcii elektromobilov.

Showroom BYD v bratislavskom Auparku - Zdroj: BYD

Aké modely nájdete v showroome?

Návštevníci majú príležitosť zblízka si prezrieť dva kľúčové modely značky:

BYD Seal - športovo ladený elektrický sedan, ktorý je priamym konkurentom vozidiel Tesla Model 3 a BMW i4. Základná verzia s pohonom zadných kolies disponuje výkonom 313 koní a dojazdom až 520 km podľa metodiky WLTP. Výkonnejšie verzie ponúkajú kombinovaný výkon až 720 koní, čo umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 4 sekundy. Interiér je vybavený otočným 15,6-palcovým displejom a ponúka vyhrievané aj odvetrávané kožené sedadlá.

BYD Sealion 7 - elektrický crossover, ktorý zdieľa techniku s modelom Seal. Je vybavený batériou s kapacitou 82,5 kWh (verzia Excellence dokonca 91,3 kWh) a využíva osvedčenú technológiu batérie Blade. Vďaka 800-voltovej architektúre umožňuje rýchle nabíjanie - z 10 na 80 % kapacity za približne 25 minút. Dojazd vozidla dosahuje okolo 500 kilometrov.

Showroom BYD v bratislavskom Auparku - Zdroj: BYD

Dostupnosť a prevádzka

Showroom je prevádzkovaný v spolupráci so spoločnosťou Auto-Impex a podľa dostupných informácií bude otvorený minimálne do 30. apríla 2026. Slovenským zákazníkom sa tak naskytá možnosť nielen prezrieť si tieto moderné elektrické vozidlá, ale aj priamo na mieste ich objednať a zakúpiť.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.