Návrat k veľkým motorom
Zatiaľ čo automobilový svet sa pomaly lúči so spaľovacími motormi, Bugatti si dovolilo presný opak – návrat ku kráľovskej konfigurácii V16. V spolupráci s legendárnym britským Cosworthom vyvinuli nový 8,3-litrový atmosférický agregát, ktorý bol dnes oficiálne predstavený verejnosti.
Motor je odpoveďou na otázku, ktorú sa už mnohí neodvažovali ani položiť: Dá sa ešte v roku 2024 prísť so spaľovacím motorom, ktorý vzbudí úžas? Bugatti tvrdí, že áno – a podporilo to výkonom 1 000 koní pri 9 000 otáčkach bez akéhokoľvek preplňovania.
Hybridná budúcnosť, ale s mechanickým srdcom
Tento nový V16 sa stane srdcom budúceho modelu značky – hyperšportu Tourbillon, ktorý ho doplní o tri elektromotory a vytvorí plug-in hybridný pohon s celkovým výkonom až 1 800 koní. No dnešné odhalenie sa sústredilo výlučne na motor ako taký – ako vyjadrenie technologickej suverenity, ale aj istého vzdoru voči trendom úplnej elektrifikácie.
Bugatti tak demonštruje, že budúcnosť môže byť elektrická, ale vášeň pre mechaniku ešte rozhodne nevyhasla. Nový motor V16 nie je len technický výkon – je to manifest značky, ktorá si aj v modernej ére zachováva svoju identitu a nehanbí sa ju ukázať.