Návrat k veľkým motorom

Zatiaľ čo automobilový svet sa pomaly lúči so spaľovacími motormi, Bugatti si dovolilo presný opak – návrat ku kráľovskej konfigurácii V16. V spolupráci s legendárnym britským Cosworthom vyvinuli nový 8,3-litrový atmosférický agregát, ktorý bol dnes oficiálne predstavený verejnosti.

Motor V16 v modeli Tourbillon - Zdroj: Bugatti
Výkon, ktorý nepotrebuje turbodúchadlá

Motor je odpoveďou na otázku, ktorú sa už mnohí neodvažovali ani položiť: Dá sa ešte v roku 2024 prísť so spaľovacím motorom, ktorý vzbudí úžas? Bugatti tvrdí, že áno – a podporilo to výkonom 1 000 koní pri 9 000 otáčkach bez akéhokoľvek preplňovania.

Hybridná budúcnosť, ale s mechanickým srdcom

Tento nový V16 sa stane srdcom budúceho modelu značky – hyperšportu Tourbillon, ktorý ho doplní o tri elektromotory a vytvorí plug-in hybridný pohon s celkovým výkonom až 1 800 koní. No dnešné odhalenie sa sústredilo výlučne na motor ako taký – ako vyjadrenie technologickej suverenity, ale aj istého vzdoru voči trendom úplnej elektrifikácie.

Motor V16 v modeli Tourbillon - Zdroj: Bugatti
Spaľovací manifest

Bugatti tak demonštruje, že budúcnosť môže byť elektrická, ale vášeň pre mechaniku ešte rozhodne nevyhasla. Nový motor V16 nie je len technický výkon – je to manifest značky, ktorá si aj v modernej ére zachováva svoju identitu a nehanbí sa ju ukázať.

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.