Bratislava sa konečne zbavila jedného z najväčších dopravných problémov. Hustý nákladný tranzit, ktorý roky zaťažoval Prístavný most a znepríjemňoval život obyvateľom, je minulosťou. Nové dopravné značenie platí od 26. júna a predstavuje definitívne riešenie situácie.
Prístavný most sa môže konečne nadýchnuť od hustého nákladného tranzitu. Ministerstvo dopravy zavŕšilo proces presmerovania ťažkej nákladnej dopravy nad 7,5 tony mimo frekventovaný most v oboch smeroch.
Kompletné presmerovanie dokončené
Po marcovom zákaze tranzitu v smere na Žilinu prišlo na rad aj druhé smerovanie. Vďaka otvoreniu novej vetvy križovatky D1/D4 z Trnavy na Jarovce sa podarilo presmerovať kamióny smerujúce do Českej republiky, Rakúska a Maďarska. Prístavný most tak obchádzajú tranzitujúce nákladiaky už kompletne.
Výsledky marcového zákazu sú viac než povzbudivé. Za tri mesiace ubudlo z mosta priemerne 650 kamiónom denne, čo predstavuje pokles o 60 000 nákladných vozidiel celkovo. Národná diaľničná spoločnosť očakáva podobný efekt aj po zavedení druhého smeru.
Iba zásobovanie má zelenú
Nové dopravné značenie umožňuje prejazd cez most len vozidlám nad 7,5 tony, ktoré slúžia na zásobovanie oblasti. Minister dopravy Jozef Ráž zdôraznil, že odklon tranzitu zostáva trvalým riešením, nie dočasným opatrením.
Európsky štandard pre Bratislavu
Opatrenie prináša Bratislavčanom nižší hluk, menej emisií a vyšší komfort života. Vylúčenie tranzitnej dopravy z mestských centier je pritom bežným štandardom vo väčšine veľkých európskych miest. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a minimalizovať negatívny vplyv dopravy na obyvateľov.
Prístavný most tak konečne plní svoju primárnu funkciu, slúži hlavne miestnemu a regionálnemu spojeniu, nie ako tranzitná tepna pre medzinárodnú nákladnú dopravu.