Po predaji legendárnej značky Alpina automobilke BMW sa zdalo, že kapitola rodinného podniku Bovensiepen definitívne skončila. Opak je však pravdou. Synovia Burkarda Bovensiepena nenechali rodinné dedičstvo zomrieť. Namiesto toho sa rozhodli vytvoriť niečo úplne nové, a výsledok ich úsilia môže prekvapiť aj najväčších skeptikov.

Bovensiepen Zagato - zdroj: Bovensiepen

Taliansko-nemecká aliancia

Bratia Florian a Andreas Bovensiepen nadviazali spoluprácu s prestížnou talianskou karosárňou Zagato, ktorá má bohaté skúsenosti s vytváraním exkluzívnych automobilov. Spoločne vytvorili kupé s názvom Bovensiepen Zagato, ktoré vychádza z BMW M4 Coupé, ale predstavuje úplne novú interpretáciu.

Výsledné auto síce už nemôže mať klasickú ľadvinkovú masku kvôli licenčným obmedzeniam, ale jeho dizajn je natoľko originálny, že pripomína skôr hybridné BMW i8. Tvorcovia si dokonca dovolili opraviť kontroverzne riešenú Hofmeisterovu krivku zadného okna, ktorú BMW pri M4 porušilo.

Bovensiepen Zagato - zdroj: Bovensiepen

Karbónová revolúcia s pôvodným základom

Z pôvodného BMW M4 zostalo prekvapivo málo, prakticky len zadné skupinové svetlá. Všetky ostatné vonkajšie panely karosérie sú úplne nové a takmer výlučne vyrobené z karbónu. Napriek rozsiahlemmu použitiu tohto ľahkého materiálu automobil váži 1875 kilogramov.

Pod kapotou zostal osvedčený dvojito prepĺňaný trojlitrový radový šesťvalec kombinovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies xDrive. Konštrukčný základ pravdepodobne pochádza z verzie M4 CS alebo Competition.

Bovensiepen Zagato - zdroj: Bovensiepen

Výkon presahujúci 600 koní

Zatiaľ čo štandardná BMW M4 CS produkuje 550 koní a 650 newtonmetrov, Bovensiepen Zagato posunul výkon na novú úroveň. Motor teraz produkuje 611 koní (449 kW) a maximálny krútiaci moment 700 newtonmetrov.

Tento nárast výkonu sa prejavil aj v jazdných vlastnostiach. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá len 3,3 sekundy, čo je o desatinu rýchlejšie než u sériovej M4 CS. Maximálna rýchlosť presahuje hranicu 300 kilometrov za hodinu, presné číslo však tvorcovia zatiaľ nezverejnili.

Exkluzivita s titánovým výfukom

Za dramaticky lepší zvuk motora zodpovedá zákazkový titánový výfukový systém od slovinského špecialista Akrapovič. Tento kompletne titánový systém váži len 22 kilogramov, čo je o 40 percent menej než konvenčné oceľové riešenie. Okrem váhovej úspory znižuje aj protitlak motora.

Bovensiepen Zagato - zdroj: Bovensiepen

Bovensiepen Zagato vznikne v prísne limitovanej sérii. Presný počet kusov a cenu firma zverejní koncom tohto roka, pričom prvé dodávky zákazníkom sú naplánované na druhý kvartál 2026.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.