Po predaji legendárnej značky Alpina automobilke BMW sa zdalo, že kapitola rodinného podniku Bovensiepen definitívne skončila. Opak je však pravdou. Synovia Burkarda Bovensiepena nenechali rodinné dedičstvo zomrieť. Namiesto toho sa rozhodli vytvoriť niečo úplne nové, a výsledok ich úsilia môže prekvapiť aj najväčších skeptikov.
Taliansko-nemecká aliancia
Bratia Florian a Andreas Bovensiepen nadviazali spoluprácu s prestížnou talianskou karosárňou Zagato, ktorá má bohaté skúsenosti s vytváraním exkluzívnych automobilov. Spoločne vytvorili kupé s názvom Bovensiepen Zagato, ktoré vychádza z BMW M4 Coupé, ale predstavuje úplne novú interpretáciu.
Výsledné auto síce už nemôže mať klasickú ľadvinkovú masku kvôli licenčným obmedzeniam, ale jeho dizajn je natoľko originálny, že pripomína skôr hybridné BMW i8. Tvorcovia si dokonca dovolili opraviť kontroverzne riešenú Hofmeisterovu krivku zadného okna, ktorú BMW pri M4 porušilo.
Karbónová revolúcia s pôvodným základom
Z pôvodného BMW M4 zostalo prekvapivo málo, prakticky len zadné skupinové svetlá. Všetky ostatné vonkajšie panely karosérie sú úplne nové a takmer výlučne vyrobené z karbónu. Napriek rozsiahlemmu použitiu tohto ľahkého materiálu automobil váži 1875 kilogramov.
Pod kapotou zostal osvedčený dvojito prepĺňaný trojlitrový radový šesťvalec kombinovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies xDrive. Konštrukčný základ pravdepodobne pochádza z verzie M4 CS alebo Competition.
Výkon presahujúci 600 koní
Zatiaľ čo štandardná BMW M4 CS produkuje 550 koní a 650 newtonmetrov, Bovensiepen Zagato posunul výkon na novú úroveň. Motor teraz produkuje 611 koní (449 kW) a maximálny krútiaci moment 700 newtonmetrov.
Tento nárast výkonu sa prejavil aj v jazdných vlastnostiach. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá len 3,3 sekundy, čo je o desatinu rýchlejšie než u sériovej M4 CS. Maximálna rýchlosť presahuje hranicu 300 kilometrov za hodinu, presné číslo však tvorcovia zatiaľ nezverejnili.
Exkluzivita s titánovým výfukom
Za dramaticky lepší zvuk motora zodpovedá zákazkový titánový výfukový systém od slovinského špecialista Akrapovič. Tento kompletne titánový systém váži len 22 kilogramov, čo je o 40 percent menej než konvenčné oceľové riešenie. Okrem váhovej úspory znižuje aj protitlak motora.
Bovensiepen Zagato vznikne v prísne limitovanej sérii. Presný počet kusov a cenu firma zverejní koncom tohto roka, pričom prvé dodávky zákazníkom sú naplánované na druhý kvartál 2026.