Zatiaľ čo základný model X3 sa dožil už štvrtej generácie, kupé-SUV X4 to po dvoch generáciách balí. Posledné exempláre s dieselovými motormi schádza z výrobných pásov koncom novembra, pričom v slovenskom konfigurátore je vznetová verzia k dispozícii za 63 720 eur – ide však už len o skladové zásoby.
Prečo X4 neuspela?
Dôvod zrušenia je pomerne jednoznačný. Kým väčšie SUV-coupé X6 sa tešilo slušnej popularite, stredne veľká X4 zostala vždy v tieni svojho „normálneho" súrodenca X3. Zákazníci v tejto triede jednoducho neuprednostnili športovejšiu siluetu pred praktickosťou klasického SUV.
Elektrická budúcnosť iX4
Napriek ukončeniu výroby však BMW neplánuje definitívne opustiť tento segment. Podľa informácií portálu BMWblog, ktorý má dobré prognózy, by sme sa mali dočkať elektrického nástupcu s názvom iX4. Novinka vznikne na platforme Neue Klasse (kódové označenie NA7) a jej výroba by mala štartovať koncom roka 2026 v novej maďarskej továrni v Debrecíne.
Očakáva sa ponuka verzií 50 xDrive, 40 xDrive a 40 sDrive, pričom vrcholná M Performance iX4 M60 by mala doraziť na jar 2027. BMW zatiaľ tieto informácie oficiálne nepotvrdilo, no elektrizácia segmentu sa zdá byť logickým krokom – podobne ako v prípade nedávno predstavenej iX3.
Ak teda máte záujem o poslednú generáciu so spaľovacím motorom, čas sa kráti. Pre fanúšikov športovejšej verzie SUV však nádej zostáva – len v elektrickej podobe.