Zatiaľ čo základný model X3 sa dožil už štvrtej generácie, kupé-SUV X4 to po dvoch generáciách balí. Posledné exempláre s dieselovými motormi schádza z výrobných pásov koncom novembra, pričom v slovenskom konfigurátore je vznetová verzia k dispozícii za 63 720 eur – ide však už len o skladové zásoby.

Prečo X4 neuspela?

Dôvod zrušenia je pomerne jednoznačný. Kým väčšie SUV-coupé X6 sa tešilo slušnej popularite, stredne veľká X4 zostala vždy v tieni svojho „normálneho" súrodenca X3. Zákazníci v tejto triede jednoducho neuprednostnili športovejšiu siluetu pred praktickosťou klasického SUV.

Zdroj: BMW

Elektrická budúcnosť iX4

Napriek ukončeniu výroby však BMW neplánuje definitívne opustiť tento segment. Podľa informácií portálu BMWblog, ktorý má dobré prognózy, by sme sa mali dočkať elektrického nástupcu s názvom iX4. Novinka vznikne na platforme Neue Klasse (kódové označenie NA7) a jej výroba by mala štartovať koncom roka 2026 v novej maďarskej továrni v Debrecíne.

Očakáva sa ponuka verzií 50 xDrive, 40 xDrive a 40 sDrive, pričom vrcholná M Performance iX4 M60 by mala doraziť na jar 2027. BMW zatiaľ tieto informácie oficiálne nepotvrdilo, no elektrizácia segmentu sa zdá byť logickým krokom – podobne ako v prípade nedávno predstavenej iX3.

Ak teda máte záujem o poslednú generáciu so spaľovacím motorom, čas sa kráti. Pre fanúšikov športovejšej verzie SUV však nádej zostáva – len v elektrickej podobe.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.