Po tom, ako sa 50 kusov otvoreného BMW Skytop vypredalo takmer okamžite počas premiéry na Villa d'Este, sa mníchovski inžinieri rozhodli pokračovať s pevnostrechovou verziou. Speedtop predstavuje ešte exkluzívnejšiu alternatívu, ktorá kombinuje jedinečný dizajn shooting brake s najvýkonnejším motorom z portfólia BMW M Performance. Nové auto bolo oficiálne predstavené na tohtoročnom stretnutí Villa d'Este 2025 v Taliansku, kde BMW ukázalo aj vrcholnú verziu M2 CS.

BMW Speedtop - Zdroj: BMW

625 koní pod kapotou

Pod kapotou sa ukrýva identický agregát ako v BMW M8 Competition - 4,4-litrový vidlicový osemvalec s dvojitým prepĺňaním, ktorý poskytuje 625 koní a 750 newtonmetrov krútiaceho momentu. Motor spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies xDrive. Očakávané výkony sú na úrovni základného M8, teda zrýchlenie z nuly na stovku za 3,2 sekundy a maximálna rýchlosť okolo 305 km/h.

BMW Speedtop - Zdroj: BMW

Zachovaný koncept z Villa d'Este

Speedtop si zachováva pôvodný dizajn konceptu Skytop bez jedinej zmeny, čo garantuje zákazníkom presne to, čo videli na prvých fotografiách z Villa d'Este. Testové prototypy sa už objavili na cestách s ľahkým maskovaním, čím BMW potvrdilo, že výroba sa skutočne pripravuje. 

Napriek vyššej línii strechy v zadnej časti, ktorá pripomína shooting brake, zostáva auto dvojmiestne. Priestor za prednými sedadlami neslúži pre pasažierov, ale je rozdelený na dva menšie batožinové priestory určené pre na mieru šité tašky a kabelky značky BMW.

BMW Speedtop - Zdroj: BMW

Viac ako pol milióna eur

Očakávaná cena by mala presiahnuť 500 000 eur v základnej výbave, pričom individuálne farby laku či čalúnenia môžu túto sumu ešte výrazne navýšiť. Napriek astronomickej cene má BMW s podobnými malosériovými projektmi stabilný úspech, čo dokazuje aj predaj 3.0 CSL či samotného Skytopu.

BMW Speedtop - Zdroj: BMW

BMW už naznačilo, že podobné exkluzívne modely budú súčasťou ich budúcej stratégie, vrátane edícií s označením M.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.