Prvé zábery exkluzívneho modelu

BMW v októbri oficiálne potvrdilo výrobné plány pre model Skytop, ktorého koncept bol verejnosti prvýkrát predstavený na prestížnej prehliadke Villa d'Este začiatkom roku 2024. Automobilka sa rozhodla vyrobiť iba 50 kusov, pričom všetky sú už dávno vypredané. Teraz máme možnosť prvýkrát vidieť jeho prototyp, ktorý je založený na BMW radu 8.

BMW Skytop prototyp - Zdroj: CarSpyMedia (Youtube)
Kanál CarSpyMedia na YouTube zachytil zamaskovaný prototyp Skytopu na Nürburgringu počas nedávnych jazdných skúšok. Tvarové proporcie a predná časť zostávajú verné konceptu ukázanému v máji. Charakteristickými prvkami sú dlhá kapota s úzkymi svetlometmi, horizontálne lamelové obličkové mriežky a výrazné nasávacie otvory po oboch stranách predného nárazníka.

Dizajn a výbava

Z pôvodného konceptu si sériový model ponechal aj nízke zadné svetlá a kolesá inšpirované turbínami. Zaujímavou novinkou je targa strecha, ktorá je na testovacom prototype vyhotovená v červenej farbe. Zatiaľ nie je známe, či si budúci majitelia budú môcť farbu mäkkej strechy prispôsobiť, ale vzhľadom na výnimočnosť vozidla a jeho predpokladanú cenu okolo 560 000 dolárov to možno očakávať.

BMW Skytop prototyp - Zdroj: CarSpyMedia (Youtube)
Interiér vozidla na záberoch síce nie je dobre viditeľný, no predpokladá sa, že prevezme väčšinu prvkov z konceptu, ktorý čerpal inšpiráciu z produkčného modelu radu 8. Očakávať teda môžeme dve obrazovky, jednu pre digitálny prístrojový panel a druhú pre informačno-zábavný systém. Doplnené sú stredovou konzolou s fyzickými ovládačmi klimatizácie a audiosystému.

Technické špecifikácie a dostupnosť

BMW doposiaľ nezverejnilo oficiálne údaje o pohonnej jednotke, no podľa portálu BMW Blog by mal Skytop zdieľať motor s modelom M8. To znamená 4,4-litrový twin-turbo osemvalec s výkonom 617 koní s pohonom všetkých štyroch kolies prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky ZF.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.