BMW Motorrad nenecháva nič na náhodu a do novej sezóny vstupuje s aktualizovaným superbikom S 1000 RR. Po rokoch evolučných úprav prichádza verzia, ktorá prepisuje jazdné schopnosti sériového stroja a zároveň prepája svet civilného jazdenia s technológiou MotoGP.

Vyladený pre trať, pripravený na cestu

Modelový rok 2025 prichádza s niekoľkými technickými vylepšeniami, ktoré síce na prvý pohľad nemusia pôsobiť dramaticky, no v praxi posúvajú jazdný zážitok o úroveň vyššie. Nové mapovanie motora, upravený systém riadenia trakcie s možnosťou jemného doladenia „na letmo“ počas jazdy, ale aj prekalibrované semi-aktívne odpruženie Dynamic Damping Control (DDC) robia zo S 1000 RR ešte precíznejší nástroj na okruhové jazdy.

BMW S 1000 RR Zdroj: BMW

Umelá inteligencia v službách výkonu

V najnovšej verzii systému Slide Control BMW využíva kombináciu gyroskopov, IMU jednotky a algoritmov založených na strojovom učení, aby rozpoznal mieru driftu pri výjazde zo zákruty. Jazdec tak môže bezpečne využiť potenciál stroja bez rizika straty kontroly. V kombinácii s Launch Control, Pit Lane Limiterom a Brake Slide Assistom ide o funkcie, ktoré boli donedávna výsadou továrenských strojov.

Technika zmenená s dôrazom na spätne získané skúsenosti

Motor zostáva základom – štvorvalec s výkonom 210 koní pri 13 750 ot./min a maximálnym krútiacim momentom 113 Nm má stále ShiftCam technológiu, ktorá optimalizuje časovanie ventilov podľa jazdných podmienok. Nové však sú menšie úpravy v oblasti chladiaceho systému a optimalizovaná aerodynamika – vrátane jemne prepracovaných „krídelok“ (winglets), ktoré teraz generujú ešte väčší prítlak pri vyšších rýchlostiach.

BMW S 1000 RR Zdroj: BMW

Detailmi k dokonalosti

Nové farebné prevedenia vrátane „Blackstorm Metallic“ alebo špeciálnej verzie „Motorsport“ jasne ukazujú, že aj dizajn ide ruka v ruke s výkonom. K dispozícii je aj balík M Package, ktorý pridáva karbónové kolesá, ľahšiu batériu, športové stupačky a exkluzívnu grafiku. Výsledkom je nižšia hmotnosť a ešte radikálnejší vzhľad.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...