Po uvedení modelu R1300GS prichádza nemecký výrobca s dynamickejším cestným derivátom – R1300RS. Novinka cieli na športovo ladených cestovateľov, ktorí chcú výkon boxeru v športovom obale.

Boxer, ktorý dýcha na plno

Nový 1300 cm³ plochý dvojvalec ponúka výkon okolo 145 koní. BMW upravilo mapovanie pre plynulejší priebeh krútiaceho momentu, čím sa zvýšila pružnosť aj v nižších otáčkach – dôležité najmä pri diaľničných presunoch.

BMW R1300RS Zdroj:BMW

Športovejší postoj

R1300RS dostane agresívnejšiu ergonomiu než GS. Riadenie je nižšie, stupačky vyššie a čelné plexi menšie – všetko pre lepšiu aerodynamiku a spätnú väzbu pri vyšších rýchlostiach.

Prémiová výbava

Adaptívne odpruženie, TFT displej, jazdné režimy, radarový tempomat či špičkové brzdy – BMW nešetrilo na technológii. R1300RS má byť najmodernejším sport-tourerom, aký značka ponúkala.

BMW R1300RS Zdroj:BMW

Dôraz na univerzálnosť

Hoci je RS športovejší než GS, zachováva si schopnosť odviezť dvojicu a batožinu. Bude ponúkaný aj so sadou kufrov, ktoré sú aerodynamicky integrované do dizajnu.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...