Po uvedení modelu R1300GS prichádza nemecký výrobca s dynamickejším cestným derivátom – R1300RS. Novinka cieli na športovo ladených cestovateľov, ktorí chcú výkon boxeru v športovom obale.
Boxer, ktorý dýcha na plno
Nový 1300 cm³ plochý dvojvalec ponúka výkon okolo 145 koní. BMW upravilo mapovanie pre plynulejší priebeh krútiaceho momentu, čím sa zvýšila pružnosť aj v nižších otáčkach – dôležité najmä pri diaľničných presunoch.
Športovejší postoj
R1300RS dostane agresívnejšiu ergonomiu než GS. Riadenie je nižšie, stupačky vyššie a čelné plexi menšie – všetko pre lepšiu aerodynamiku a spätnú väzbu pri vyšších rýchlostiach.
Prémiová výbava
Adaptívne odpruženie, TFT displej, jazdné režimy, radarový tempomat či špičkové brzdy – BMW nešetrilo na technológii. R1300RS má byť najmodernejším sport-tourerom, aký značka ponúkala.
Dôraz na univerzálnosť
Hoci je RS športovejší než GS, zachováva si schopnosť odviezť dvojicu a batožinu. Bude ponúkaný aj so sadou kufrov, ktoré sú aerodynamicky integrované do dizajnu.