BMW prepisuje pravidlá triedy roadsterov. Model R1300R stavia na sile boxerov, ale pridáva k tomu moderné technológie, nízku hmotnosť a poriadne odvážny dizajn. Výsledkom je najvýkonnejší a najvšestrannejší naháč v histórii značky.
Boxer ako základ, ale v novej forme
Pod kapotou R1300R sa nachádza nový 1 300 cm³ plochý dvojvalec s výkonom 145 koní a krútiacim momentom 149 Nm. V porovnaní s predchodcom R1250R nejde len o evolúciu – motor je kompaktnejší, ľahší a efektívnejší. Vďaka upravenému časovaniu ventilov a variabilnému systému ShiftCam sa navyše výborne prispôsobuje rôznym štýlom jazdy – od svižnej diaľničnej po športovú v zákrutách.
Menej hmotnosti, viac zážitku
BMW R1300R váži len 199 kg (v plne natankovanom stave), čo je o viac než 12 kg menej než predchádzajúca generácia. V kombinácii s elektronickým odpružením Dynamic ESA, špičkovým brzdovým systémom a výborným vyvážením je jazda na tomto stroji skutočne plynulá a intuitívna.
Technológie z vyššej ligy
Novinka z Mníchova ponúka prémiové technológie, ktoré boli donedávna výsadou športových motocyklov – adaptívne svetlomety, 6,5-palcový TFT displej, bezkľúčové štartovanie, radarové asistenty (vrátane adaptívneho tempomatu) a viaceré jazdné režimy. Všetko navrhnuté tak, aby ste sa mohli sústrediť len na jazdu.
Dizajn, ktorý rozdeľuje
R1300R má masívny, odvážny a výrazne moderný výzor – žiadna nostalgická linka sa tu nekoná. Dominujú ostré línie, kompaktné svetlá a brutálne minimalistický zadok. Tento roadster rozhodne nie je „motorka pre každého“, ale tí, ktorí hľadajú technický a vizuálny radikalizmus v štýle BMW, budú nadšení.