BMW prepisuje pravidlá triedy roadsterov. Model R1300R stavia na sile boxerov, ale pridáva k tomu moderné technológie, nízku hmotnosť a poriadne odvážny dizajn. Výsledkom je najvýkonnejší a najvšestrannejší naháč v histórii značky.

Boxer ako základ, ale v novej forme

Pod kapotou R1300R sa nachádza nový 1 300 cm³ plochý dvojvalec s výkonom 145 koní a krútiacim momentom 149 Nm. V porovnaní s predchodcom R1250R nejde len o evolúciu – motor je kompaktnejší, ľahší a efektívnejší. Vďaka upravenému časovaniu ventilov a variabilnému systému ShiftCam sa navyše výborne prispôsobuje rôznym štýlom jazdy – od svižnej diaľničnej po športovú v zákrutách.

BMW R1300R Zdroj: BMW

Menej hmotnosti, viac zážitku

BMW R1300R váži len 199 kg (v plne natankovanom stave), čo je o viac než 12 kg menej než predchádzajúca generácia. V kombinácii s elektronickým odpružením Dynamic ESA, špičkovým brzdovým systémom a výborným vyvážením je jazda na tomto stroji skutočne plynulá a intuitívna.

Technológie z vyššej ligy

Novinka z Mníchova ponúka prémiové technológie, ktoré boli donedávna výsadou športových motocyklov – adaptívne svetlomety, 6,5-palcový TFT displej, bezkľúčové štartovanie, radarové asistenty (vrátane adaptívneho tempomatu) a viaceré jazdné režimy. Všetko navrhnuté tak, aby ste sa mohli sústrediť len na jazdu.

BMW R1300R Zdroj: BMW

Dizajn, ktorý rozdeľuje

R1300R má masívny, odvážny a výrazne moderný výzor – žiadna nostalgická linka sa tu nekoná. Dominujú ostré línie, kompaktné svetlá a brutálne minimalistický zadok. Tento roadster rozhodne nie je „motorka pre každého“, ale tí, ktorí hľadajú technický a vizuálny radikalizmus v štýle BMW, budú nadšení.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...