Je to jeden z tých motocyklov, ktorý vás neosloví výzorom na prvý pohľad, no zanechá dojem, aký si ponesiete roky. BMW R 1250 R spája boxerovú tradíciu s technickou precíznosťou a ukazuje, že naháč nemusí byť ani nahý, ani surový. Len precízne vystavaný.

Viac než len “naháč”

V dobe, keď sa klasické naked biky pretekajú v extrémoch – výkonových, dizajnových aj elektronických – prichádza BMW R 1250 R s úplne iným prístupom. Namiesto kriku ponúka pokojne elegantnú silu, ktorá je podmienená mechanickým charakterom a suverenitou boxer motora.


Tento roadster nie je rebel. Je to šarmantný džentlmen s pästným úderom, ktorý radšej rozpráva presnosťou než efektnosťou. A práve v tom tkvie jeho výnimočnosť.

BMW R 1250 R Zdroj: BMW

Boxer: srdce, ktoré definuje celý charakter

Pod kapotou nájdeme legendárny 1254 cm³ dvojvalcový boxer, vybavený technológiou ShiftCam, ktorá variabilne upravuje časovanie ventilov. Výkon 136 koní (pri 7 750 ot./min) a krútiaci moment 143 Nm (pri 6 250 ot./min) sú hodnoty, ktoré síce nie sú rekordné, ale v reálnom svete dodávajú neuveriteľne pružný a lineárny záťah.


Zážitok z jazdy je iný ako pri štvorvalcoch: boxerský motor má vlastnú rytmiku, jemnú vibráciu a hlavne neskutočný “grunt” už odspodu. Kde iné motory ešte váhajú, R 1250 R už ťahá – hladko, bez zbytočného kvílenia.

BMW R 1250 R Zdroj: BMW

Podvozok a ovládateľnosť: zmes istoty a zábavy

Rám je z oceľových rúrok s motorom ako nosným prvkom, čo umožňuje nízke ťažisko a výnimočnú stabilitu v zákrutách aj na diaľnici. Predná vidlica je klasická (na rozdiel od Teleleveru v iných BMW), no vo verzii ESA (Electronic Suspension Adjustment) sa podvozok adaptívne prispôsobuje záťaži a jazdnému režimu.


Vzadu je jednoramenná kyvka Paralever so skrytým kardanom – bezúdržbový, precízny, komfortný. Riadenie je precízne, predvídateľné, a pritom dostatočne rýchle aj v športovej jazde. Je to motorka, ktorú reálne zvládneš na každý deň, a zároveň ju oceníš aj pri tempe, ktoré by si inak nechával na víkendový výlet.

BMW R 1250 R Zdroj: BMW

Dizajn: minimalistický, no nie asketický

R 1250 R nehrá na módne trendy. Je to nahá verzia športovo-cestovného boxera, s minimalistickým kapotovaním a strohou, no dôslednou líniou. Klasický okrúhly LED svetlomet, výrazné valce boxera a čisté línie nádrže tvoria motorku, ktorá pôsobí robustne, ale nie ťažkopádne.


Verzie Triple Black, Style Sport či Exclusive dodávajú rôzne akcenty – od športových pásov až po zlaté tlmiče. Ale celkové posolstvo dizajnu ostáva: funkcia pred formou, no s dávkou švihu.

Technológie: všetko, čo treba – nič, čo by zavadzalo

R 1250 R dostáva plne digitálny TFT displej s konektivitou, intuitívne ovládanie cez známe BMW Multi-Controller a možnosť prepojenia s aplikáciou BMW Motorrad Connected. K tomu ABS Pro (aj do zákrut), DTC (dynamická trakčná kontrola), Hill Start Control a voliteľné jazdné režimy Rain/Road/Dynamic.


Príplatkové balíky (Dynamic, Touring, Comfort) ponúkajú adaptívne svetlá, quickshifter, tempomat či vyhrievané rukoväte. Nie je to hi-tech divadlo, ale výbava, ktorá ti skutočne pomáha jazdiť lepšie a bezpečnejšie.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...