V čase, keď automobilový priemysel čelí čoraz prísnejším ekologickým požiadavkám a mnohé značky siahajú po radikálnych riešeniach, BMW M prináša dobré správy pre fanúšikov tradičných výkonných motorov. Divízia M sa rozhodla zachovať svoje ikonické šesťvalcové a osemvalcové jednotky, ktoré charakterizujú modely ako M3, M4 či M5.
Tradícia pokračuje
V dobe, keď mnohé automobilky pristupujú k radikálnemu downsizingu motorov, BMW ide proti prúdu. Zatiaľ čo Mercedes-AMG C63 opustil svoj ikonický V8 a presedlal na štvorvalec s plug-in hybridným pohonom, BMW M hodlá zachovať svoju motorovú filozofiu. Van Meel to vyjadril jasne: "Nedokážem si predstaviť štvorvalec v M5."
Euro 7 nie je prekážka
Nové európske emisné normy Euro 7, ktoré nadobudnú platnosť v novembri 2026, prinášajú prísnejšie testovanie emisií v širšom spektre scenárov, ktoré lepšie odrážajú reálnu jazdu. Vozidlá musia spĺňať limity po dobu 10 rokov alebo 200 000 kilometrov, čo je dvojnásobne dlhšie ako doteraz.
Hlavnou výzvou pre inžinierov BMW bolo riešenie chladenia motorov. Nové normy kladú dôraz na "Lambda 1" - optimálny pomer vzduchu a paliva pri spaľovaní. "Normálne sa v situáciách vysokého výkonu motor chladí palivom. S EU7 to nie je možné, preto sme museli nájsť iné spôsoby," vysvetlil van Meel.
Výkon zostáva
Podľa šéfa M divízie sa BMW podarilo vyriešiť technické výzvy bez kompromisov vo výkone. Športové modely ako M3 a M5 si zachovajú svoje charakteristické motory a nebudú musieť obetovať dynamiku v prospech emisných limitov.