Napriek celkovému miernemu poklesu dodávok o 1,4 % na celkovo 586 149 vozidiel, predaje elektromobilov posilnili značku v kľúčových regiónoch, najmä v Európe a USA.

Rekordný štvrťrok pre elektromobily

Najvýraznejší impulz v predaji prišiel práve zo segmentu elektromobility. BMW Group v prvom kvartáli 2025 dodala zákazníkom 109 516 plne elektrických vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce, čo predstavuje medziročný nárast o 32,4 %. Elektrifikované modely (teda vrátane plug-in hybridov) dosiahli spolu predaj 157 495 kusov (+28,5 %). Výnimočný rast zaznamenala značka MINI, kde až 35,3 % všetkých predaných vozidiel tvorili plne elektrické verzie.

Rast v Európe a USA, pokles v Číne

Zatiaľ čo Čína zaznamenala významný pokles (-17,2 %), zvyšok sveta vykazuje pozitívny vývoj. BMW Group rástla:

  • v Európe o 6,2 % (241 867 vozidiel),
  • v USA o 4,1 % (94 591 vozidiel),
  • v regióne Ameriky celkovo o 5,4 %.

Domáci nemecký trh bol stabilný s miernym poklesom o 1,3 %.

Značka BMW a divízia M pokračujú v raste

Značka BMW predala v prvom štvrťroku 520 142 vozidiel, pričom samotné elektrické modely značky BMW si našli 86 449 nových majiteľov (+9,9 %). Výrazný úspech si pripísala aj divízia BMW M GmbH, ktorá dodala 50 494 výkonných vozidiel, čo je nárast o 5 %. Medzi najžiadanejšie patria modely M5 Sedan a M3, ktoré si udržiavajú stabilný dopyt naprieč všetkými regiónmi.

Stratégia viacerých pohonov sa vypláca

Jochen Goller, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za zákazníkov a predaj, zdôraznil význam tzv. „technology-open strategy“, ktorá ponúka zákazníkom vozidlá so všetkými typmi pohonu. Vyzdvihol pritom nové modely MINI a ich elektrické varianty ako hlavný zdroj rastu. „Každé tretie vozidlo MINI predané v Európe a viac ako každé druhé predané v Číne bolo plne elektrické,“ uviedol Goller.

Kľúčové fakty z Q1 2025 v skratke:

  • Celkový predaj BMW Group: 586 149 vozidiel (-1,4 %)
  • Predaj plne elektrických vozidiel (BEV): 109 516 (+32,4 %)
  • Predaj elektrifikovaných vozidiel (BEV + PHEV): 157 495 (+28,5 %)
  • Predaj značky MINI: 64 626 (+4,1 %), podiel BEV 35,3 %
  • BMW M GmbH: 50 494 vozidiel (+5,0 %)
  • Najväčší rast BEV predaja: Európa (+64,2 %)

BMW Group sa zároveň pripravuje na dosiahnutie dvoch významných míľnikov: tri milióny elektrifikovaných vozidiel na cestách a 1,5 milióna plne elektrických vozidiel dodaných zákazníkom. Dynamika prvého štvrťroka naznačuje, že tieto ciele sú na dosah.

Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...