Je to presne ten typ auta, pri ktorom sa musíte trošku zamyslieť, či jeho prítomnosť na parkovisku znamená, že sa na ceste objaví legenda, alebo skôr nenápadný spoločník na každodenné dochádzanie. No a s týmto konkrétnym modelom je odpoveď pomerne jasná.

Dvojlitrový motor a automat – keď štýl predbieha výkon

Takže tu to máme – 2.0-litrový štvorvalec s výkonom okolo 143 koní. Skvelá správa pre všetkých, ktorí si vždy priali vlastniť BMW, ale nemali v pláne vyhrať žiadne preteky. V kombinácii s automatickou prevodovkou je to vlastne dokonalý recept na pohodové cestovanie, kde vám nebude hroziť žiadna pokuta za rýchlosť. A to je vlastne celkom praktické, ak sa nad tým zamyslíte. Jazdné vlastnosti? Typické BMW – teda aspoň na pohľad. 

BMW 318 Ci E46 AT - Zdroj: Klasykagatunku.pl
Keď si sadnete za volant, cítite, že sedíte v niečom, čo má zadný náhon, ale motor vám tak trochu pripomína, že život nie je vždy o rýchlosti. Takže namiesto roztočenia zadných kolies sa skôr dočkáte plynulého, jemného rozbehu. Čo je, úprimne, skvelé na mestské presuny, kde určite oceníte, že vás nikto nespozná ako toho šialenca z okresky. A úprimne? Mohlo to byť aj horšie. Pod kapotou mohol číhať naftový motor – a vtedy by sa všetky nádeje na aspoň náznak športového zvuku a prejavu rozplynuli rýchlejšie ako Oltcit bez poruchy. Takže ak si vezmete pozitíva, tento benzínový štvorvalec je vlastne to menšie zlo.

Tak trochu klamlivý vzhľad

E46 ako také má jeden problém – vyzerá príliš dobre na to, čo občas ponúka pod kapotou. A 318 Ci je ukážkovým príkladom. Chalanom sa to auto páči, pretože má presne tie správne línie, štýlové proporcie a ten „bavorácky look“, ktorý si podvedome spájame s niečím vážnym. A potom príde sklamanie. Čakáte rev a zúrivosť, ale dostanete len príjemné bublanie a hladký rozbeh. Je to ako keď sa vám na večierku predstaví človek, ktorý vyzerá ako profesionálny boxer, ale nakoniec sa ukáže, že je odborník na obdobie romantizmu. Máte rešpekt, ale nie taký, aký ste čakali.

BMW 318 Ci E46 AT - Zdroj: Klasykagatunku.pl
Prečo si ho vlastne kúpiť?

Ak ste fanúšik BMW a máte slabosť pre Need for Speed Most Wanted, možno vás trochu zamrzí fakt, že toto auto má rozdielne črevá ako tá legendárna M3 GTR, ktorú ste na konci hry dostali ako sladkú odmenu. Ale poviem vám jedno – stále máte aspoň karosériu, ktorá vyzerá ako športiak. A to sa ráta. 318 Ci je skvelé v tom, že vám dá pocit, že ste si kúpili niečo výnimočné – aspoň na fotkách. A v tom je jeho kúzlo. Vlastniť auto, ktoré má charizmu, ale zároveň vás donúti pozrieť sa do zrkadla a priznať si, že nie všetko, čo vyzerá rýchlo, je skutočne rýchle.

BMW 318 Ci E46 AT - Zdroj: Klasykagatunku.pl
Aj štýlový základ môže byť fajn

Úprimne, ak máte pocit, že si zaslúžite BMW, ale nechcete do toho vrážať veľké peniaze, 318 Ci je celkom logická voľba. Máte zadný náhon, vyzerá dobre, a ak sa budete tváriť dostatočne presvedčivo, možno si aj vaši priatelia budú myslieť, že ste na tom lepšie, než v skutočnosti ste.

A to nie je zlá vlastnosť. Ak chcete len pekné auto na pohodové jazdenie a nechcete riešiť každodenné problémy s nákladným servisom M3-ky, táto verzia E46 môže byť práve pre Vás. Má štýl, má značku a hlavne – nemusíte sa báť, že by ste náhodou omylom predbehli niečo rýchlejšie.

BMW 318 Ci E46 AT - Zdroj: Klasykagatunku.pl
Youngtimer pre tých, čo chcú štýl, ale nie šprint

BMW 318 Ci E46 po facelifte z roku 2004 je tak trochu rebel, ktorý sa rozhodne neponáhľa. Je to auto, ktoré sa vám bude páčiť na fotkách a pri pohľade z diaľky, no keď si doň sadnete, zistíte, že sa vám len snaží povedať: „Hej, nemusíš byť najrýchlejší, hlavne že vyzeráš dobre.“ A to je vlastne celkom fajn. Nemusí byť vždy všetko o výkonoch a rekordoch. Občas stačí vedieť zaujať dizajnom a nechať ostatných hádať, či ste na ceste kráľ okresky, alebo len frajer s dobrým vkusom. A povedzme si úprimne – aspoň to nie je diesel.

BMW 318 Ci E46 AT - Zdroj: Klasykagatunku.pl
Hoci to možno nie je športový kráľ, BMW 318 Ci E46 po facelifte z roku 2004 má svoje čaro. Je to stále štýlové kupé, ktoré si zaslúži pozornosť práve vďaka svojmu dizajnu a pohodlnej jazde. Ak vám ide viac o štýl než o dravý výkon, môže to byť práve to, čo hľadáte. Máme dobrú správu – tento konkrétny model je dostupný za niečo okolo 6500 eur. Možno nie je najrýchlejší, ale rozhodne má ten správny šmrnc, ktorý by mohol zaujať nejedného fanúšika mladších bavorákov.

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.