Talianska Bimota predstavuje model Tesi H2 Tera – osobitú kombináciu extrémneho výkonu a dobrodružného charakteru. Na platforme legendárnej Tesi H2 sa objaví supernabíjaný 998 cm³ „H2“ motor s výkonom 200 k, hub‑steering s 35° riadením a robustný podvozok s 114/135 mm zdvihu. Tera sa tak posúva výrazne nad rámec bežných motocyklových kategórií.
Srdce H2 – nadupaný štvortakt s predkomorovým superchargerom
Na srdci Tera bije legendárny supercharged 998 cm³ inline‑4 Kawasaki, naladený na 200 k (147 kW) pri 11 000 ot./min a 137 Nm pri 8 500 ot./min, certifikovaný pre Euro 5+. Ide o rovnakú základňu ako v H2 SX, no jemne vylepšenú pre vyššiu spoľahlivosť a využiteľnosť v dlhších výjazdoch.
Inovácia v geometrii – hub‑steering s 35° riadením
Tera posúva systém bezgabelovej prednej vidlice na novú úroveň: patentovaný riadiaci systém teraz umožňuje 35° otočenie riadidiel, čiže o 8° viac než predchodcovia. Riadenie je stabilné aj pri brzdení, vďaka rozloženiu ťažných síl a jedinečnému konstrukčnému princípu.
Dobrodružná výbava a podvozok pripravený na cestu
Základná výbava Tera zahŕňa Öhlins TTX36 tlmiče (114 mm zdvihu vpredu, 135 mm vzadu), Brembo Stylema brzdy, KTM ABS a TFT displej. Voliteľne je k dispozícii semi‑aktívny podvozok Marzocchi s ešte väčším zdvihom 145/165 mm. Kalibrovaný je na komfort a stabilitu aj mimo asfaltu.
Rám a ergonómia – cestovateľ s dušou športovca
Karbonovo‑hliníkový rám typu Ω, vysoké plexi, pohodlné sediace pozície a batožinový priestor potvrdzujú road‑touring ambície. Napriek tomu zostáva hmotnosť prívetivá — približne 214 kg (bez paliva). Tera je pripravená na diaľničné presuny aj úseky v ľahkom teréne, bez kompromisov v štýle.