Aston Martin pripravuje novú verziu Vantage S, ktorá postaví na tom najlepšom z faceliftovaného Vantage: výkon 656 hp, výrazne prepracovaný interiér, technológia z DB12 a sofistikované podvozkové vylepšenia. Očakáva sa, že model príde už v roku 2026 ako luxusný, no mimoriadne zdatný športový voz s premiérovou technológiou pre značku.

Výkon, čo vzbudzuje rešpekt

Očakáva sa, že Vantage S zdedí 4,0 l biturbo V8 pôvodne od Mercedes-AMG, podrobený úpravám špeciálne pre Aston. Výkonom sa približuje k Roadsteru – 656 hp a 800 Nm – so zrýchlením 0–100 km/h za 3,5 s a max. rýchlosťou 325 km/h, čím sa zaujme aj v porovnaní s rivalmi ako Porsche 911 Turbo alebo Mercedes‑AMG GT S.

Aston Martin Vantage S Zdroj: Aston Martin

Interiér na úrovni Bentley – technologicky i kvalitne

Vantage facelift (2025) priniesol nový 10,25″ infotainment s konfigurovanou grafikou, vertikálne rozložené menu a spriatelené rozhranie A/C. Očakávame, že verzia S navyše ponúkne športové sedačky, perforovanú kožu, karbonové dekorácie a prispôsobiteľné jazdné režimy naprieč komfortnými aj ostrými režimami.

Podvozkové inovácie – ostré a zároveň komfortné

Verzia S podľa očakávania prinesie tvrdšie naladenie adaptívnych tlmičov Bilstein DTX, väčšie brzdové kotúče (410 mm vpredu), špeciálne pneumatiky Michelin Pilot Sport S 5 – podobne ako Roadster. Rám z pevného hliníka a adaptívne diferenciály ETC zabezpečia dravosť aj na okruhu bez straty komfortu na ceste.

Aston Martin Vantage S Zdroj: Aston Martin

Estetika a aerodynamika – cynický pôvab

Vantage S si ponechá atletický dizajn faceliftovej generácie – masívna new „intake grille“, novú prednú masku s väčšími otvorenými puklinami a subtilne zvýšený zadný difúzor so spojlerom inspirovaným GT4 variantom – cestovateľský charakter s vôňou adrenalínu, ale bez nepríjemného pocitu. Očakávame nové farby karosérie, kontrastné strechy a diskov vo farebnom tóne.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...