Aston Martin Valkyrie LM predstavuje jedinečnú príležitosť pre bohatých nadšencov Le Mans - možnosť vlastniť prakticky identickú kópiu pretekárskeho vozidla . Zatiaľ čo väčšina značiek má medzi svojimi pretekármi a sériovými autami len veľmi vzdialené príbuzenstvo, Valkyrie stojí ako výnimka. 

Aston Martin Valkyrie LM - Zdroj: Aston Martin

Motor z pretekárskeho sveta

Pod kapotou Valkyrie LM sa ukrýva upravená verzia 6,5-litrového atmosferického motora V12 od spoločnosti Cosworth. Oproti cestnej verzii, kde má tento agregát výkon 1001 koní a spolu s hybridným systémom dokáže vyprodukovať až 1139 koní, musí sa pretekárska varianta spoliehať výlučne na spaľovací motor. Výsledkom je výkon 697 koní, čo je síce menej ako u cestnej verzie, ale kompenzuje to výrazne nižšia hmotnosť vďaka absencii hybridnej techniky.

Motor poháňa zadné kolesá cez sedemstupňovú sekvenčnú prevodovku ovládanú pádlami. Podvozok kopíruje pretekárske riešenie s nerovnakými ramennými trojuholníkmi vpredu aj vzadu a a nastaviteľnými tlmičmi.

Aston Martin Valkyrie LM - Zdroj: Aston Martin

Zákaznícky program na mieru

Aston Martin ponúka majiteľom Valkyrie LM komplexný balík služieb. Okrem skladovania a prepravy vozidla môžu počítať s profesionálnym tréningom na simulátoroch, analýzou dát z okruhu a poradenstvom tímu inžinierov. Súčasťou je aj kompletné pretekárske oblečenie vrátane prilby, kombinézy a bezpečnostného vybavenia.

Interiér prispôsobili potrebám pre jazdu na trati s karbónovými sedadlami, šesťbodovými bezpečnostnými pásmi a protipožiarnym systémom. Volant obsahuje displej a svetelné signalizácie radenia.


Le Mans ako hlavný cieľ

Prvé dodávky Valkyrie LM sa začnú v druhom štvrťroku 2026. Pre Aston Martin je to výnimočné obdobie – prvýkrát od roku 2011 má reálnu šancu na celkové víťazstvo v Le Mans. Posledný triumf značky v tejto legendárnej súťaži sa datuje do roku 1959.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.