Čínska značka Arcfox, patriaca pod koncern BAIC, predstavila nový model T1. Ide o plne elektrický mestský crossover, ktorý má zaujať zákazníkov sviežim dizajnom, praktickými rozmermi a cenou výrazne pod hranicou 10 000 €.

Dizajn, ktorý zaujme

Arcfox T1 sa profiluje ako štýlové mestské SUV s čistými líniami a výrazným svetelným podpisom. Vpredu zaujme široká maska bez mriežky, doplnená LED pásom po celej šírke. Vzadu nájdeme podobne tvarované svetlá spojené čiernym panelom. Rozmery 4 337 × 1 860 × 1 572 mm pri rázvore 2 770 mm naznačujú, že v kabíne bude dostatok priestoru pre štyroch až piatich pasažierov.

Arcfox T1- Zdroj: BAIC
Jednoduchá technika pre každodenný život

Model je vybavený elektromotorom s výkonom 70 kW (94 koní), ktorý poháňa prednú nápravu. Batérie typu LFP s kapacitou 41,7 alebo 42,3 kWh zabezpečujú dojazd na úrovni 410 až 425 km podľa čínskej metodiky CLTC. Vzhľadom na rozmer vozidla a určenie pre mestské jazdy je výkon aj kapacita batérie dobre vyvážená.

Výroba a dostupnosť

Sériová výroba modelu T1 sa začala v auguste 2025 v modernom závode BAIC v meste Zhenjiang. Ročná kapacita fabriky je až 300 000 vozidiel. Predobjednávky odštartujú ešte v auguste, pričom očakávaná cena začína na približne 9 700 USD (v prepočte necelých 9 000 €).

Arcfox T1- Zdroj: BAIC
Kam zapadá a s kým súperí?

Arcfox T1 patrí do kategórie mestských crossoverov A0. Najbližšími konkurentmi budú modely ako BYD Seagull, Leapmotor T03 alebo Geely Panda Mini EV. Arcfox však ponúka modernejší dizajn, väčší rázvor a lepšie spracovanie interiéru, čo môže rozhodovať v cenovo citlivom segmente.

Arcfox T1- Zdroj: BAIC
Plány mimo Číny? Zatiaľ nie, ale...

Arcfox v roku 2024 predal vyše 81 000 vozidiel, pričom T1 má výrazne zvýšiť tento objem. Hoci značka zatiaľ neohlásila plány na uvedenie modelu T1 na európske trhy, rozšírenie portfólia a ambície BAIC-u naznačujú, že s expanziou sa ráta. Cena, kompaktnosť a mestské zameranie by z modelu mohli spraviť zaujímavý elektromobil aj pre európskych zákazníkov. 

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.