Alpine A390 predstavuje významný míľnik pre francúzsku značku, keďže ide o druhý sériový elektromobil po hatchbacku A290 a zároveň prvé SUV v portfóliu. Vozidlo označované ako "sport fastback" je z 85 percent identické s vlaňajším konceptom A390_β a postavené je na platforme AmpR Medium, ktorú zdieľa s modelmi Renault Scenic a Nissan Ariya.
Napriek pohotovostnej hmotnosti presahujúcej 2,1 tony sľubuje Alpine výnimočnú agilitu vďaka sofistikovanej konštrukcii podvozka z kovaného hliníka, ktorý znižuje neodpruženú hmotnosť.
Trojmotorový pohon ako základ
A390 využíva pokročilý trojmotorový pohon - dva elektromotory vzadu a jeden vpredu. Táto konfigurácia zabezpečuje takmer ideálne rozloženie hmotnosti medzi nápravami v pomere 49:51. Vďaka vektorovaniu krútiaceho momentu dokáže systém v zákrutách nechať pretočiť vonkajšie zadné koleso, čím výrazne zlepšuje manévrovateľnosť vozidla.
Vrcholná verzia GTS disponuje systémovým výkonom 470 koní a maximálnym krútiacim momentom 808 Nm. Zrýchlenie z nuly na stovku zvládne za 3,9 sekundy, čím prekonáva Porsche Macan 4S. Slabšia verzia GT produkuje 400 koní a zrýchľuje za 4,8 sekundy.
Výkonnostné verzie a jazdné vlastnosti
Zo začiatku budú dostupné výlučne trojmotorové verzie GT a GTS. Verzia GTS disponuje systémovým výkonom 470 koní a maximálnym krútiacim momentom 800 Nm. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 220 km/h. Slabšia verzia GT produkuje 400 koní a 650 Nm, s maximálnou rýchlosťou 200 km/h, taktiež elektronicky obmedzenou.
Dojazd a nabíjanie
Batéria s kapacitou 89 kWh zabezpečuje dojazd až 555 kilometrov pre verziu GT s 20-palcovými kolesami, zatiaľ čo GTS s 21-palcovými diskami dosahuje 520 km. Vozidlo podporuje rýchle nabíjanie výkonom až 190 kW, pričom nabíjanie z 15 na 80 percent má trvať menej ako 25 minút. Štandardne je k dispozícii 11 kW nabíjačka na striedavý prúd, za príplatok aj 22 kW variant.
Interiér a ceny
Interiér ponúka dvojicu 12-palcových displejov, športové sedadlá Sabelt s kožou Nappa (štandard pre GTS) a batožinový priestor s objemom 532 litrov. Hranatý volant obsahuje tlačidlo OVR pre predbiehanie a nastaviteľný volič rekuperácie.
Alpine A390 vstupuje na slovenský trh s cenami od 65 000 eur za GT po 76 000 eur za GTS. Neskôr majú pribudnúť dostupnejšie verzie s menším počtom elektromotorov.