Alfa Romeo prehodnocuje svoju stratégiu v oblasti elektrifikácie a odkladá uvedenie druhej generácie SUV Stelvio. Pôvodne plánované ako čisto elektrické vozidlo, nové Stelvio sa teraz pripravuje aj vo verzii s hybridným pohonom. Tento posun v plánoch je reakciou na slabý dopyt po elektromobiloch v Európe a neistoty na globálnych trhoch.

Detail na interiér - Zdroj: Alfa Romeo
Zmena stratégie: Od čisto elektrického k hybridnému pohonu

Nové Stelvio malo byť pôvodne predstavené koncom roka 2025 s plánovaným začiatkom predaja v prvom štvrťroku 2026. Aktuálne informácie však naznačujú, že dodávky zákazníkom sa nezačnú skôr ako v septembri alebo októbri 2026.

Alfa Romeo, ako súčasť koncernu Stellantis, plánovala uviesť Stelvio ako čisto elektrické vozidlo na platforme STLA Large. Avšak vzhľadom na slabý dopyt po elektromobiloch a potrebu ponúknuť zákazníkom aj alternatívu so spaľovacím motorom, sa rozhodla vyvinúť aj hybridnú verziu.

Alfa Romeo Stelvio - Zdroj: Alfa Romeo
Dôvody odkladu: Slabý dopyt a trhové neistoty

Hoci podiel elektromobilov v Európskej únii medziročne vzrástol, stále predstavuje menšinu predajov. Zvyšných 84,7 % registrácií pripadá na vozidlá so spaľovacími motormi. Tento trend naznačuje, že zákazníci stále preferujú tradičné pohony, čo ovplyvňuje rozhodnutia výrobcov.

Okrem toho, neistoty ohľadom colných taríf medzi USA a EÚ a ich potenciálny dopad na predaj európskych vozidiel v USA, ktoré tvoria približne 15 % predajov Alfa Romeo, prispievajú k opatrnosti v plánovaní nových modelov.

Detail prednej masky - Zdroj: Alfa Romeo
Dopad na výrobu a budúce modely

Odklad uvedenia nového Stelvia môže krátkodobo ovplyvniť plány Stellantisu na zvýšenie výroby a zamestnanosti v Taliansku. Výroba nového modelu je plánovaná v závode Cassino v strednom Taliansku. Zatiaľ čo Stelvio zažíva oneskorenie, plánovaný nástupca sedanu Giulia zostáva na ceste k uvedeniu v roku 2026. 

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.