Zabudnite na nostalgickú spomienku z deväťdesiatych rokov – nová Acura Integra Type S nie je retro, ale presne cielená zbraň na moderné hot-hatchy. S výkonom 320 koní, manuálnou prevodovkou a technikou z Civic Type R je to jeden z najautentickejších áut pre vodiča, ktoré si dnes môžete kúpiť.
Integra Type S: nie len Civic v obleku, ale niečo viac
Keď Acura v roku 2022 oživila model Integra, reakcie boli rozporuplné. Niektorí sklamaní, iní zvedaví. No modelový rok 2025 konečne prináša to, na čo všetci čakali – verziu Type S, ktorá má veľmi jasné poslanie: nadviazať na odkaz legendárnych športových Integr minulosti, no s modernou technikou, ktorú si dnes šoféri zaslúžia.
Áno, základom je Honda Civic Type R (FL5), ale rozdiely sú výraznejšie než by sa mohlo zdať. Integra Type S má luxusnejší charakter, tichší interiér, väčšiu kultivovanosť, no stále ponúka bezprostredný kontakt s vozidlom. A to najdôležitejšie – pod kapotou 2.0-litrový turbomotor K20C1, naladený na 320 koní a 420 Nm, výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a samosvorným diferenciálom.
Jazdný zážitok: technický balet pre puristov
Na rozdiel od mnohých moderných áut, Integra Type S neponúka automat. Ani jeden. A to je dobré znamenie. Krátke dráhy radenia, presné sedenie za volantom a tuhý, no nie nekomfortný podvozok vytvárajú pocit, že vodič je opäť stredom zážitku. Tlmiče sú adaptívne, rovnako aj posilňovač riadenia, ale všetko pôsobí prirodzene – nie digitálne.
V zákrutách je Integra prekvapivo neutrálna. Vďaka širšiemu rozchodu oproti štandardnej verzii (o 88 mm vpredu, 48 mm vzadu) a upravenému podvozku dokáže s istotou držať stopu aj v ostrých esíčkach. Brzdy od Brembo (so 4-piestikovými strmeňmi vpredu) zvládnu aj okruhové tempo.
Dizajn: dravosť bez kriku
Na rozdiel od extravagantnej Hondy Civic Type R je Integra Type S oveľa dizajnovo umiernenejšia, až diskrétna. Trojitý centrálny výfuk síce dáva najavo, že nejde o obyčajný model, no karoséria je uhladená, bez veľkého krídla či prehnaných otvorov. Predná maska má agresívnejší tvar, blatníky sú rozšírené a celkovo pôsobí vozidlo napnuto a pripravené.
18-palcové kované disky kolies obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S. Tie sú priamo zamerané na výkon, no v kombinácii s upravenou izoláciou karosérie dokáže Integra stále fungovať aj ako denné auto – bez toho, aby vás po 100 kilometroch bolela chrbtica či hlava.
Interiér: spojenie športu a luxusu
Kabína je dôkazom, že športové auto nemusí byť sparťanské. Predné sedadlá majú výrazné bočné vedenie, no zostávajú pohodlné aj na dlhé trasy. Kombinácia mikrovlákna, kože a hliníkových detailov vytvára prémiový, no nie sterilný dojem.
Digitálny prístrojový panel (10,2”) spolu s 9-palcovým infotainmentom podporuje bezdrôtové Apple CarPlay aj Android Auto. Prémiové audio ELS Studio s 16 reproduktormi patrí medzi najlepšie vo svojej triede – rovnako ako head-up displej či ambientné osvetlenie.
Niečo pre puristov, ktorí dospeli
Ak bola Civic Type R rebel bez kravaty, Integra Type S je ten istý génius na mítingu v obleku, ktorý však pod stolom stále nosí tenisky. Vodičsky takmer rovnako ostrá, ale civilnejšia, sofistikovanejšia a pripravená slúžiť nielen na víkendové výjazdy, ale aj každodenné dochádzanie.