Tento prelomový výkon posúva hranice rýchlosti nabíjania a predstavuje významný krok smerom k širšiemu prijatiu elektromobilov.​

2,5 kilometra za sekundu: Nabíjanie, ktoré predbieha konkurenciu

Nová batéria Shenxing dosahuje špičkovú rýchlosť nabíjania približne 2,5 kilometra dojazdu za sekundu, čo znamená, že za päť minút nabíjania môže elektromobil získať až 520 kilometrov dojazdu. Tento výkon prekonáva predchádzajúce rekordy a predstavuje významný pokrok v oblasti čakacej doby nabíjania.​

CATL Technology - Zdroj: CATL
Výkon aj v mraze: 80 % kapacity za 15 minút pri -10°C

Okrem rýchlosti nabíjania sa CATL zameral aj na výkon batérie v chladných podmienkach. Nová batéria dokáže dosiahnuť 80 % nabitia za 15 minút aj pri teplote -10 °C, čo je významné zlepšenie oproti predchádzajúcim typom.​ 

Pripravená na sériovú výrobu: Viac ako 67 modelov už v roku 2025

CATL plánuje nasadiť novú batériu do viac ako 67 modelov elektromobilov už v priebehu tohto roka. Táto technológia má potenciál výrazne ovplyvniť trh s elektromobilmi a prispieť k ich širšiemu prijatiu medzi spotrebiteľmi z dôvodu, že rovnaký čas strávi vodič tankovaním. 

Viac než len rýchlosť: CATL predstavuje aj sodíkovú batériu Naxtra

Okrem batérie Shenxing predstavila spoločnosť CATL aj novú sodíkovú batériu s názvom Naxtra, ktorá ponúka energetickú hustotu 175 Wh/kg. Daný produkt predstavuje lacnejšiu a bezpečnejšiu alternatívu k lítiovým batériám, pričom sa predpokladá, že sodíkový variant môže byť kľúčový pre budúcnosť dostupnej elektromobility.​

CATL Shenxing - Zdroj: CATL
Rýchlejšie, dostupnejšie a ekologickejšie

S novou generáciou batérie Shenxing a uvedením sodíkovej alternatívy Naxtra ukazuje CATL, že elektromobilita už nestojí na trpezlivosti pri nabíjaní. Päť minút stačí na to, aby ste získali dojazd, ktorý bol ešte nedávno celodenným plánom.

Budúcnosť už nie je len o tom, koľko kilometrov zvládnete, ale ako rýchlo budete opäť pripravení vyraziť. CATL naznačuje, že elektromobily môžu byť skutočne praktické, rýchle a dostupné – bez kompromisov, ktoré doteraz brzdili ich širšie prijatie.

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.