X3 s brutálnym výkonom

Začnem asi kompaktným SAV, nakoľko sa to k tomuto studenému novembrovému obdobiu hodí. Model X3 sa presunul už do tretej generácie a bola mu venovaná mimoriadna pozornosť, nakoľko patrí medzi najpredávanejšie modely značky. Mníchovčania prepracovali výraznejšie prednú masku, ktorá je teraz oblejšia a viac spadá do rodiny X. Na rozmeroch závratne nepribralo, ale predĺžil sa rázvor náprav o 50 mm. To sa prejavilo hlavne v priestore na nohy pre pasažierov na zadnej lavici.

BMW X3 M40i

V interiéri vládne nevídaný luxus a typická atmosféra BMW. Keby som bol na mieste budúceho zákazníka, rozhodne by si moja peňaženka priplatila za luxusné kožené sedačky v hnedej farbe, trojramenný volant z M packetu a hlavne za radový, benzínový šesťvalec s objemom tri litre. Verzia má označenie X3 M40i a disponuje výkonom 360 koní, ktoré sa prenášajú na vozovku prostredníctvom osemstupňového automatu na obe nápravy cez xDrive systém. A presne tento model som si ukradol na kratučkú jazdu cestami i necestami v okolí miesta prezentácie - Tomášikovo.

Za studeného počasia si motor pod kapotou krásne brblal a pri prvom zošliapnutí plynového pedálu poukázal na fakt, že jeho výkon je k dispozícii okamžite. Po malom zoznámení a zohriatí som nabral odvahu, otvoril oči dvojnásobne do všetkých strán, kvôli policajným radarom, a prepol X3 M40i do režimu Sport+. Podvozok, riadenie a radenie sa automaticky prispôsobili k drsnejšiemu zachádzaniu a mne sa pomaličky začal rozširovať úsmev na perách, viac a viac.

BMW X3 - Tomášikovo

Radový šesťvalec nespútane ťahal celú kasňu neskutočne rýchlo vpred. Nemám žiadne pochybnosti o udávanom zrýchlení z nuly na sto za 4,8 sekundy. Lidičky zlatí! S hmotnosťou 1885 kg šesťvalec nemá žiadny problém, ale čo ma viac pozitívne prekvapilo, podvozok je skutočne dobre vyladený a spoločne s ostrým riadením sú zaručené výborné jazdné vlastnosti. Rozhodne si toto auto viac užijete ako X6 M.

Terén táto najsilnejšia verzia moc neobľubuje, ale nebráni sa blatovým koľajniciam, či prudšiemu stúpaniu so šmykľavým povrchom. Tu sa viac hodilo presedlať do konvenčnejšej verzie X3 30d, teda s trojlitrovým, vznetovým šesťvalcom. Dno alebo základ naftových verzií tvorí dvojlitrový štvorvalec o výkone 190 koní. Už s ním je dostatočne dynamická jazda. Bude zrejme najpredávanejším motorom v ponuke X3.

Nezmenilo sa len označenie

Nástupcovi druhej generácie modelu 5 GT sa zmenila číslovka v označení. Po novom ho BMW označuje ako 6 GT. To len na okraj, teraz prejdime rovno k veci.

Konečne je krajšie ako predchodca. To musíte uznať! Je pravda, že mnohým sa páčilo, ale mnohým zasa nie. Jeho línie sú teraz vyváženejšie a zadná časť karosérie nevyzerá ako zadok buldoga, ktorý sa zrazil so stenou. Model 6 GT mi veľmi  pripomína menšieho súrodenca BMW 3 GT. Veľkostne však jasne navodzuje dojem luxusnej limuzíny.

BMW 6er Gran Turismo

Približne 80 kilometrov som strávil s modelom, ktorého cenovka presahovala stotisíc euro a to pod kapotou skrýval základný, naftový motor. Ono, treba však uznať, že radový šesťvalec o výkone 265 koní nie je zasa až tak hrozný základ. BMW 6 GT dokáže s ním zrýchliť z nuly na sto za 6,1 sekundy a ručičku rýchlomeru zastaví až obmedzovač rýchlosti na 250 km/h. To však nie je jediná devíza tohto agregátu. Podstatnejším faktom je jeho kultivovaný prejav za akýkoľvek podmienok.

Pri diaľničnom limite som uvítal mimoriadne dobré odhlučnenie v kabíne. Či som sedel v zadnej časti, alebo za volantom, s prideleným novinárskym kolegom na testovacej jazde sme vedeli nerušenie viezť konverzáciu bez zbytočného zvyšovania hlasu. Na okresných cestách aj tento model preukázal famózne jazdné vlastnosti, tak typické pre BMW. Je to už ostrieľané klišé, však?

BMW 6 GT

No a práve kvôli zaužívanej frázy „Radosť z jazdy“, prízvukujú konštruktéri viac slov taktiež k zvýšeniu priestoru pre maximálne pohodlie osôb sediacich na zadných sedadlách. So svojou skromnou výškou 176 cm som nemal problém vpratať sa na zadnú lavicu. Moje nohy, aj hlava mali dostatočnú rezervu. Viac sa mi páčili prvky luxusnej výbavy. Rad 6 GT preberá množstvo prvkov výbavy od sedmičkovej rady. Ide napríklad o ovládanie rádia gestami, vyparkovanie vozidla pomocou kľúča, či tabletové nastavovanie sedadiel, klimatizácie a multimédií. Naozaj si tu príde na svoje aj ten najnáročnejší klient.

Obe predstavené novinky z Mníchova rozhodne neostávajú nič dlžné súčasným modelom značky, pekne ich dopĺňajú.

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.