Znie to ako nevydarený prvoaprílový žart, ale nie je – automobilka Volkswagen predá vo svojom domovskom závode vo Wolfsburgu viac vlastných párkov než vozidiel. Kulinárska značka VW Currywurst má za sebou roky úspechu a aj vlastné označenie dielu.

Currywurst ako originálny diel

Od roku 1973 vyrába Volkswagen vlastné párky s názvom „Volkswagen Currywurst“ – oficiálne vedené v internom systéme ako diel číslo 199 398 500 A. Paradoxne, patria medzi najpredávanejšie „produkty“ koncernu.

Volkswagen Currywurst Zdroj: Volkswagen

Viac než 7 miliónov kusov ročne

Kým v niektorých rokoch Volkswagen predal okolo 6 miliónov automobilov, v top sezónach výroby párkov padlo vyše 7 miliónov kusov. Ich distribúcia pritom presahuje hranice Nemecka – predávajú sa aj v supermarketoch či kantínach mimo závodu.

Kultové občerstvenie pre zamestnancov

V závodoch VW sa Currywurst stala súčasťou kultúry. Množstvo zamestnancov nedá na jej receptúru dopustiť, ide o produkt bez umelých konzervantov, vyrobený z kvalitného bravčového mäsa. K tomu patrí aj vlastná VW kečup omáčka.

Volkswagen Currywurst Zdroj: Volkswagen

Budúcnosť párkov v ére elektromobility?

Aj keď VW smeruje k trvalej udržateľnosti, párky zatiaľ ostávajú pevnou súčasťou portfólia. Niektoré závody experimentujú s vegetariánskymi alternatívami. Zatiaľ však platí: v Wolfsburgu sa možno viac griluje, než brzdí.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...