Znie to ako nevydarený prvoaprílový žart, ale nie je – automobilka Volkswagen predá vo svojom domovskom závode vo Wolfsburgu viac vlastných párkov než vozidiel. Kulinárska značka VW Currywurst má za sebou roky úspechu a aj vlastné označenie dielu.
Currywurst ako originálny diel
Od roku 1973 vyrába Volkswagen vlastné párky s názvom „Volkswagen Currywurst“ – oficiálne vedené v internom systéme ako diel číslo 199 398 500 A. Paradoxne, patria medzi najpredávanejšie „produkty“ koncernu.
Viac než 7 miliónov kusov ročne
Kým v niektorých rokoch Volkswagen predal okolo 6 miliónov automobilov, v top sezónach výroby párkov padlo vyše 7 miliónov kusov. Ich distribúcia pritom presahuje hranice Nemecka – predávajú sa aj v supermarketoch či kantínach mimo závodu.
Kultové občerstvenie pre zamestnancov
V závodoch VW sa Currywurst stala súčasťou kultúry. Množstvo zamestnancov nedá na jej receptúru dopustiť, ide o produkt bez umelých konzervantov, vyrobený z kvalitného bravčového mäsa. K tomu patrí aj vlastná VW kečup omáčka.
Budúcnosť párkov v ére elektromobility?
Aj keď VW smeruje k trvalej udržateľnosti, párky zatiaľ ostávajú pevnou súčasťou portfólia. Niektoré závody experimentujú s vegetariánskymi alternatívami. Zatiaľ však platí: v Wolfsburgu sa možno viac griluje, než brzdí.