Suzuki oživuje svoj terénny odkaz novým modelom DR-Z4S. Novinka nadväzuje na legendárnu radu DR-Z, no prináša moderný dizajn, technológie a ambíciu prehovoriť do segmentu dual-sportov ako za starých čias – len s elektrickým štartom, výkonom pre 21. storočie a štýlom, ktorý nezaprie svoj pôvod.

Odkaz na legendu menom DR-Z

Suzuki DR-Z patrí medzi najuznávanejšie modely vo svete dual-sportov – spoľahlivá, robustná a univerzálna. Teraz, po rokoch stagnácie a evolučných krížencov, prichádza DR-Z4S ako moderný interpret tejto tradície. Názov s „4S“ v sebe nesie štvortaktový motor a športový charakter, ktorý kombinuje legálnosť pre cestu s chuťou na prach a blato.

Suzuki DR-Z4S Zdroj: Suzuki

Nová technika pre novú generáciu jazdcov

Srdcom DR-Z4S má byť úplne nový kvapalinou chladený jednovalec s objemom približne 450 cm³, vybavený vstrekovaním paliva, šesťstupňovou prevodovkou a vyladeným krútiacim momentom pre jazdu v teréne. Výkon sa má pohybovať na úrovni 45 koní, čo ho stavia priamo proti konkurencii ako Yamaha WR450F alebo KTM 450 EXC-F.


Zadné zavesenie s progresívnym tlmením, plne nastaviteľná predná USD vidlica a rám z chróm-molybdénovej ocele naznačujú, že nejde o žiadny kompromis. Suzuki sľubuje výnimočnú obratnosť v nízkych rýchlostiach, ale aj stabilitu na rýchlych šotolinách.

Dizajn: Funkčný, ale ostrý

DR-Z4S nezaprie inšpiráciu klasikou – vysoký predný blatník, úzky profil a ploché sedadlo. Pribudli však LED svetlá, TFT prístrojovka a minimalistické plasty, ktoré môžu konkurovať aj mestským scramblerom. Zreteľne sa prihovára novým jazdcom aj veteránom, ktorí vyrastali s pôvodnými DR-kami.

Suzuki DR-Z4S Zdroj: Suzuki

Ešte tento rok?

Aj keď Suzuki zatiaľ neprezradilo presný dátum uvedenia, prvé oficiálne náhľady a zábery testovacích prototypov naznačujú, že DR-Z4S by sa mohla objaviť už koncom tohto roka ako model 2026. Cena má byť pritom nastavená konkurenčne, čím chce Suzuki získať späť časť terénneho segmentu, ktorý v posledných rokoch ovládli európski výrobcovia.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...