V skutočnosti ma napadá ešte jedno auto, ktoré kúpite za rozumnú cenu a môžete sa s ním premávať v teréne, ale nepôsobí civilne ako SX4. Mám na mysli Daciu Duster, ktorá zastupuje segment SUV. Suzuki SX4 by som stavbou karosérie prirovnal skôr vyvýšenému hatchbacku, prípadne MPV, čiže crossover. Niekoľkoročný výrobný cyklus sa pochopiteľne podpísal na zostarnutí karosérie. Nie však natoľko, aby sa SX4 odobralo do dôchodku. Dostalo iné kryty zadných svetiel a aj v interiéri badať zmeny.  Stále ponúkne užívateľovi istý japonský šmrnc a svetoznámu kvalitu.

Kabína poskytuje dostatok miesta pre päť pasažierov a ich batožinu. Bočné dvere sa otvárajú vo veľkom uhle, spolu s vyššou svetlou výškou tak napomáhajú komfortnejšie nasadanie. Interiér nepôsobí stroho ako zovňajšok, aspoň v testovacom exemplári, ktorý mal dotykovú navigáciu zabudovanú priamo v stredovej konzole. Jej ovládanie je trošku zložité, obsahuje veľa funkcií s malými ikonami na dotykovej ploche. Za jazdy môže príliš rozptyľovať vodiča. Hodil by sa sem džojstyk. Čo sa však týka ponuky funkcií, k dispozícii máte nielen rozsiahle rozhranie hudobných zdrojov, ale aj prehrávanie DVD. Navigácia, po spárovaní DVB-T tunera a káblov od firmy Clarion, dokáže vysielanie televíznych staníc.

Model prešiel inováciou hlavne v technickom a výbavovom smere. To bežné oko nevidí, až po jazde zistí. Zlepšila sa čitateľnosť palubného počítača. Interiér svieti dočervena. Dostupné sú tri stupne výbavy GLX, GS a NAVI (iba pri pohone 4x4). Zarazila ma skutočnosť, že v základnom stupni GLX nemožno prikúpiť z bezpečnostných prvkov ESP, hlavové a bočné airbagy. V GS stupni ich však dostanete už štandardne a nie je čo prikúpiť. Čachre sa odohrávajú ešte s tempomatom, ten je k dispozícii iba v GS stupni, ale len s motorom 2.0 DDiS. Posledný stupeň sa odlišuje od ostatných inštalovanou navigáciou. V zime sme ocenili vyhrievanie sedadiel, sú veľmi rýchlo účinné, stačí jedna minúta a cítite pod sebou teplo. Posed za volantom chválime, ideálny priemer volantu, bočné vedenie sedadiel a vyšší posed dotvára príjemné pohodlie. Nešetrilo sa ani s odkladacími priestormi. Tie nájdete rozmiestnené po celom interiéri od malých, po objemnejšie.

Suzuki SX4 1.6L 4WD Urban Line

Na začiatku som spomínal blato, sneh a mokrú trávu. Ak potrebujete auto, ktoré práve takýmto terénom prejde bez ujmy, vedzte, že Suzuki SX4 4x4 Vás ním prevedie bez problémov. Svetlá výška 17cm dovoľuje zvládať s prehľadom vyjazdené blatové koľaje a niektoré výmole. Motor je zospodu chránený plastovým krytom, a ak náhodou obtriete predný nárazník o zem, vydrží.  Horšie to je s výfukom, ten už nie je ničím chránený. Skúšal som s SX4 toho dosť, podstatne viac, ako bežný vodič bude potrebovať. Pripájateľný náhon zadnej nápravy pomocou ovládača pri ručnej brzde prenáša 50% krútiaceho momentu dozadu v prípade potreby. Pohon všetkých kolies som ocenil práve v spomínanom blate. Vybral som sa s SX4-kou do lesa, kde v teplejších ročných obdobiach cesta preverí nejedno SUV, v zime som očakával horšie podmienky. Vytvorili sa hlboké koľaje, do ktorých keby SX4-ka zapadla, pomohol by len navijak. Pohonné ústrojenstvo však s prehľadom reagovalo na zmenu smeru a aj napriek klasickým zimným pneumatikám nezaváhalo. Dokáže vyjsť prudší šmykľavý kopec, pri zjazde nestráca stabilitu.

[adsense]

Do rúk som dostal benzínový štvorvalec  1.6l. Samotný motor mi neprekážal v bežnej prevádzke, ale spojka so spojkou som si nerozumel v teréne. Zaberala príliš vysoko, čo spôsobovalo v teréne časté pridržiavanie, aby neklesli otáčky. Krútiaci moment je totiž posunutý na vyššie otáčky a tak musí vodič v teréne jemne narábať, aby zbytočne spojku nedral, alebo aby auto „neskapalo“. Počas testu sme mali priemer spotreby 8,2 l/100km. Pod vyššiu spotrebu sa podpísali dva faktory. Prvým bol úplne surový motor, nezabehnutý. Druhým, podmienky, kde sme s SX4 najčastejšie jazdili. Mesto a prímestské oblasti, plus jazda v teréne. Možno teda očakávať po zabehnutí nižšiu spotrebu. Avšak, iba pri menších rýchlostiach. Na diaľnici pri 130km/h kvôli absencii šiesteho prevodového stupňa počítajte s odberom do 9 litrov benzínu. Motor nie je zamatovo tichý, hluk sa do kabíny prenáša od diaľničného limitu silnejšie ako by bolo potreba. Pochváliť musím účinok bŕzdu, sú ostré a dobre spolupracujú so systémom ABS aj na mokrom, či zasneženom povrchu.

Suzuki SX4 1.6L 4WD Urban Line

Suzuki SX4 4WD je ideálnym vozidlom pre človeka, ktorý sa potrebuje spoľahnúť na auto nielen na spevnených komunikáciách. Podľa aktuálnych výsledkov nemeckého TÜV Reportu 2012 sa medzi desať dvoj až trojročných vozidiel s najmenším počtom porúch v súvislosti s odjazdenými kilometrami dostal práve tento model. Potvrdzuje tak kvalitu.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov zážihový/radové
Počet valcov/ventilov 4/16
Zdvihový objem (cm3) 1586
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 88/6000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 156/4400
Prevodovka typ/počet stupňov: M/5
Maximálna rýchlosť (km/h): 175
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 11,5
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 8,2/5,5/6,5
Spotreba počas testu (l/100km): 8,2
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4255/1755/1620
Batožinový priestor - min./max. (l): 270/1045
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1685/-

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.