Swift prišiel začiatkom roka 2011 so sviežejším dizajnom, mimoriadne bohatou doplnkovou výbavou a neprestrelenou cenou. Zmeny badať hlavne na predných a zadných svetlometoch, no narástol i do rozmerov. Rázvor sa zvýšil o 50 mm, dĺžka o 90 mm a šírka s výškou si prirátali 10 mm k dobru. Malé mestské vozidlo si zachovalo tvary, ktoré pútajú hlavne osoby mladšieho veku. Rozmery zrejme pocítia cestujúci na zadných sedadlách, batožinový priestor patrí stále k tým skromnejším na objem. Hodnota 211l pre batožinu sa zdá byť slušná, ale živý pohľad do kufra je žalostnejší. Sklopením jednej časti sedadiel ostane miesta dosť, takže ak budete chcieť ísť niekam k vode, odporúčame maximálne tri osoby s batožinou prepravovať. Centimeter na výšku síce nepomohol príliš zvýšiť šance pre dlháňov usadiť sa pohodlne bez udierania hlavy o strop, zato rázvor citeľne narástol. Tu má miesta na nohy aj osoba dlhšia ako 180cm, stačí sedieť viac naležato, a miesta bude dosť.

Suzuki Swift 1.2 VVT AT

Pohodlie ďalej pokračuje v dostupnosti pomerne luxusných prvkov príplatkovej výbavy. Napríklad odomykanie a štartovanie sa vykonáva bez použitia kľúča. Ten máte len vo vrecku a dvere otvoríte „cuplíkom“ na kľučke, a štartujete tlačidlom „START“ pod volantom. Veľmi pohodlné! K systému by sme mali podotknúť, že odomknutie všetkých dverí nastane po dvojnásobnom stlačení tlačidla. Jeden raz znamená odomknutie iba vodičových dverí. Vnútri vás ďalej potešia modernejšií vzhľad prístrojov dosky. Vo výbave GS sa cítite v aute o stupeň vyššej triedy. Tempomat, automatická klimatizácia, elektrické ovládanie všetkých dverí, bluetooth, 7 airbagov (1 kolenný pre vodiča), ESP a ovládania rádia na volante. Toto všetko dostanete v základe v stupni GS. A stále sa pohybujete v cene pod 13 000€. Mladšie povahy zvyknuté využívať modernejšie prenosné zariadenia súborov a hudby poteší implementácia vstupu pre AUX a USB. Rádio však nie je zrovna šťastne riešené resp. jeho obsluha. Aby ste si prepli napríklad iný súbor MP3 na USB, musíte urobiť niekoľko zbytočných úkonov, samotné oboznámenie s možnosťami audiosústavy (ladenie staníc, zmena nastavenia equalizéru) si vyžaduje pozornosť a čas. Kameňom úrazu sa pre nového užívateľa stane spárovanie Bluetooth systému s mobilným telefónom. Od nervozity som si ohrýzol nechty ľavej ruke, kým som prišiel na jadro veci. Strašné!

Popularita automatických prevodoviek čím ďalej rastie. V minulosti bolo priam božie utrpenie mať v malom automobile s nízkym objemom automatickú prevodovku. Auto stratilo citeľne na dynamike, stupne si riadiaca jednotka hádzala kadejako a v meste stúpala rapídne spotreba paliva. Preto niektoré automobilky ako napríklad koncern VW vyvinuli špičkové sedemstupňové DSG prevodovky. Úplná balada s nimi jazdiť. Swift však dostal len 4-stupňový automat. Sánka dole! Skeptický pocit som si z počtu stupňov nemohol odpustiť. Pomyslel som si „Koľko to bude točiť pri 130 km/h?“, „Dynamika bude hrať iné husle!“. No i tak sme otestovali, a nebanovali sme. Štyri stupne sú rozhádzané v ideálnom rozmedzí, pri pokojnej jazde sa snaží posledný stupeň čo najskôr zaradiť. Často prevodovka točila motor len na 1300 ot./min., pričom sa nezdal byť podtočený. Reaguje okamžite na zmenu polohy plynového pedálu. V závislosti od sily zatlačenia pedálu prevodovka preradí o stupeň, či dva nižšie a to pri minimálnom oneskorení. Motor 1.2 VVT sa nebojí vyraziť energicky vpred, je vybavený variabilným časovaním ventilov a rád sa siaha na červené pásmo otáčok. Usúdili sme, že dynamika je postavená v nízkych a stredných otáčkach, vo vysokých nie je ťah priveľmi citeľný. Príjemné prekvapenie na diaľnici – pri 130 km/h točí len 3200 ot./min., čo znamená 7 litrový apetít z nádrže na sto kilometrov. Samotný motor sa do tejto rýchlosti správa ticho, ale už 10 km/h viacej znamená razantné zvýšenie hluku do kabíny.

Suzuki Swift 1.2 VVT AT

Malý Swift sa nemusí báť o stratu zákazníkov. Má pekné tvary, bohatú výbavu a dokonca aj ponúkaná automatická prevodovka nie je zlým riešením do mesta. Navyše je to jedno z mála áut, ktoré perfektne sedí na ceste, filtruje citlivo nerovnosti a nebojí sa prudkých manévrov volantom.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov zážihový/radové
Počet valcov/ventilov 4/16
Zdvihový objem (cm3) 1242
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 69/5000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 118/4800
Prevodovka typ/počet stupňov: A/4
Maximálna rýchlosť (km/h): 160
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 13,5
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6,8/4,9/5.6
Spotreba počas testu (l/100km): 5,8
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 3850/1695/1510
Batožinový priestor - min./max. (l): 211/528
Objem nádrže (l): 42
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1085/395

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.