Kam mierim úvodnými vetami? Veľa ľudí si položí otázku, načo bolo nami testované vozidlo stvorené? Jeho cena rúbe ďaleko vyššie ako si bežný Slovák môže dovoliť „zacálovať“ za auto. A už keď aj má voľných 50 tisíc euro, určite si nekúpi „obyčajnú škodovku“. Vážení, Slovensko nie je pupok sveta! V danom teste vám prehovorím do duše. Testujeme najnovšiu Škodu Superb s najvýkonnejším motorom všetkých mladoboleslavských čias a zároveň asi najdrahšiu. Disponovala výbavou Laurin&Klement. Cena sa vyšplhala na závratných 48 682€.

Škoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 4x4

„Milujem“ tie reči ľudí na sociálnych sieťach, ktorí nemali nikdy dočinenia s ničím iným ako je ich vlastné auto. Nevedia si predstaviť ako sa ďaleko posunula Škoda v kvalite svojich modelov. Už som to raz avizoval v staršom teste jedného modelu. Úspešná automobilka ako je práve Škoda, musí ponúkať autá za rozumnú cenu ako aj za astronomickú. Veľmi veľký dopyt po nej je v Anglicku, Nemecku, ale aj v Číne! A tieto trhy sú oveľa rozmanitejšie než Slovensko. Zákazníkov je viac, sú solventnejší a radi si priplatia za komfort, či výkon.

Superb Combi odbúrava konkurenčné prémiové autá rovno v niekoľkých smeroch. Začína to vonkajšími rozmermi a vnútorným priestorom. Náš biely kombík obutý do devätnásťpalcových diskov s nízkoprofilovými pneumatikami lákal pohľady nemalého množstva náhodných ľudí v mestách, na chodníku i za volantom iných áut. Na dĺžku ho Česi riadne natiahli, no vďaka šírke a nižšej stavbe karosérie, sú proporcie Superba oveľa lepšie vyvážené, než jeho predchodca. Nešetrilo sa tiež na rozmeroch predného aj zadného previsu.

Škoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 4x4

Za posledný rok sa stretávam s novou Škodou Superb už tretíkrát. Premiéra je to pre mňa s kombi verziou. Interiér poznávam, veď som v sedanoch strávil viac ako 4000 kilometrov. Môžete si to so mnou pripomenúť v cestopisnom článku, kedy sme jeden model prevetrali až do estónskeho Tallinu, alebo v dvoch redakčných testoch.

impa_banner_1_825x350px

Interiér tohto Combi sa niesol v znamení kože, elektriky a komfortu pre posádku. Hnedá koža vo výbave Laurin&Klement je už akýmsi pravidlom v škodovkách. Na mňa osobne nepôsobila príliš atraktívne, avšak nedá sa tu zaprieť exkluzívny dojem. Koža sa totiž rozmáha po výplniach dverí aj palubnej doske. Chválim veľký dotykový displej multimediálneho systému Columbus. Reaguje promptne na dotyky, menu dokáže ovládať intuitívne aj človek z tretej ľudovej a zobrazené údaje prečítate za akéhokoľvek svetla.

Škoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 4x4

Nechcem sa moc zdržiavať s doplnkovou výbavou Superbu, stačí si prečítať cenník. No verte mi, že si sem viete doplniť také prvky ako v BMW radu päť. To sú napríklad bixenóny, adaptívny tempomat, tlmiče, vyhrievané/ventilované sedadlá, poriadnu audiosústavu, panoramatické strešné okno i množstvo bezpečnostných systémov. K tomu má však navyše kráľovský priestor k dispozícii pre zadných pasažierov a batožinu. Tu sa počíta rezerva na kolená na desiatky centimetrov. Keby ich bolo málo, predné sedadlo spolujazdca dokáže zadný pasažier posúvať elektricky tlačidlami na ľavej strane operadla.

Motor! Najvýkonnejší Superb všetkých čias je dostupný „iba“ s dvojlitrovým turbomotorom. Radový atmosférický šesťvalec s objemom 3.6 litra nadobro opustil priestory pod kapotou po príchode tretej generácie. Nemusíte však plakať. Dvojliter je výkonnejší, efektnejšie potiahne a v určitom štýle jazdy tiež zásadne šetrí palivo v nádrži.

Škoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 4x4

Áno, vnútri už nebudete môcť počúvať symfóniu šiestich valcov revúcich od stredného pásma otáčok. Na druhej strane, turbomotor má zvukovú kulisu (ozajstnú, nie z reproduktorov) tiež pekne dravú. Veď ju môžete počuť aj z nášho maličkého videozáznamu na kanáli youtube Webauto.sk. Čo teda najvýkonnejšia Škoda dokáže na slovenských cestách?

Spojenie benzínového turbomotoru o výkone 206 kW s pohonom 4x4 a automatickou prevodovkou DSG (vystačí si so šiestimi stupňami) predurčuje Superba k dynamickým jazdným zážitkom. Na stovku vystrelí vďaka lounch controlu (pridržanie brzdy a pridanie plynu) za 5,8 sekundy a rýchlosť stúpa až do obmedzeného maxima 250 km/h. Ako ryba vo vode sa cíti na diaľnici, kde aj z vyšších rýchlostí atakuje ručičku tachometra k ešte vyšším rýchlostiam bez zbytočných okolkov. Diaľničná polícia SR na dvojkových Superboch by mala problém zastaviť vás, pokiaľ by ste sa jej snažili unikať. To však určite neodporúčame robiť! :)

Škoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 4x4

K vysokému výkonu musí byť prispôsobený tiež podvozok auta. Podrží vodiča kedykoľvek a štvorkolka taktiež. Ja neviem, čo presne sa stane s autom po prepnutí do režimu šport, no mal som doslova pocit akoby sa Superb Combi premenil na pripraveného bežca štafetového behu. Riadenie s tlmením stuhne, prevodovka necháva vysoké otáčky motora a rada ich púšťa až po obmedzovač. Najlepšie zmeny pocítite na kľukatých cestách. Superb poslúcha na slovo a pôsobí atletickým dojmom. Drží ako prikované a ani pár prehupov zo strany na stranu nerozhádžu zadnú nápravu.

Škoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 4x4

Nami testovaný model zrejme nebude najpredávanejším variantom na trhu Slovenska, avšak vedzte, že to nie je zbytočný model v ponuke. Okrem toho, že ma v podstate nenapadajú žiadne výčitky k jazde, Superb Combi je oproti prémiovým konkurentom oveľa priestrannejší a s porovnateľným výkonom a výbavou aj lacnejší.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1984
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 206 / 5600 - 6500
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 350 / 1700 - 5600
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 6
Maximálna rýchlosť (km/h): 250
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 5,8
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 9,0 / 6,2 / 7,2
Spotreba počas testu (l/100km): 10,3
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4856 / 1864 / 1477
Batožinový priestor - min./max. (l): 660 / 1950
Objem nádrže (l): 66
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1560 / 715

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.