Menu
  • Skoro žiadne výčitky!
    Skoro žiadne výčitky!
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Novú Škodu Superb sme podrobili nevídanému podrobnému testu naprieč Európou. Zvládli sme s ním 3700 km bez zaváhania. Ako veľmi dobrý je sa dočítate z našich poznatkov v najbližších riadkoch.

Škoda Superb 2.0 TDi DSG 140 kW

Bol to nápad za všetky drobné. Vydať sa na severovýchod Európy až do mesta Tallin, ktoré je vzdialené od Bratislavy približne 1700 km. Chcelo to veľké a pohodlné auto. Poďme sa teda pozrieť ako si viedla vlajková loď škodovky. Máme pod kapotou 2.0 TDi s výkonom 140 kW, poháňanú prednú nápravu a automatickú šesťstupňovú prevodovku DSG. K tomu výbavu Style, čo je vlastne najvyšší stupeň, ak nerátame prestížny Laurin&Klement.

Škoda Superb 2.0 TDi DSG 140 kW

Skoro päť metrová limuzína v našom odtieni farby a s použitými diskami kolies pôsobila mimoriadne elegantne. Pozorné oko si všimne štandardné Bi-xenónové svetlomety s automatickou reguláciou diaľkových svetiel. My sme ich mali navyše dovybavené dynamickou korekciou svetelného lúča, čo v preklade znamená, že svetlomety dokážu osvietiť kraje vozovky a zároveň stlmiť lúč pred vozidlom. Náramne som to využíval na okresných cestách v pobaltských štátoch, kde boli rovné cesty aj niekoľko kilometrov. Ani raz mi vodič oproti neblikol, že ho oslňujem.

Interiér v béžovej kombinácii vídam v autách len sporadicky. Nie je moc obľúbený medzi zákazníkmi, pretože mu treba venovať zvýšenú starostlivosť, aby nebola vidieť priskoro špina. V každom prípade kombinácia kože a látky v béžovom prevedení navodila luxusný dojem. Keď strávite s novým autom toľko kilometrov, čo ja, všimnete si aj také maličkosti ako tlmené podsvietenie nôh pre všetkých pasažierov, či lišty na dverách a palubnej doske. Presne ako v prémiovej limuzíne.

Škoda Superb 2.0 TDi DSG 140 kW

V Superbe som hojne využíval multimediálny systém Columbus s osempalcovým dotykovým displejom a navigáciou. Okrem nej sa dokáže pripojiť na internet, bluetooth alebo externe pripojiť dve SD karty, 2xUSB a AUX. Všetko fungovalo na jednotku, menu je prehľadne rozdelené v základných krokoch a ponúka množstvo jazykov. Naša navigácia ani raz nezamrzla, mapové pokrytie mala aktuálne a veľmi podrobné.

impa_banner_1_825x350px

Už z predošlého testu som vedel, že Superb je auto na dlhé trasy. Riadením a komfortom sa podobal na Octaviu. Po tomto odskúšaní viem, že s brutálnou výbavou je tu dramatický rozdiel v komforte aj riadení. Tak napríklad kopa pomocných asistentov pomáha vodičovi odbremeniť počas dlhých ciest sústredenosť. Myslím tým perfektný adaptívny tempomat, reaguje citlivo a bez akéhokoľvek zaváhania. Funguje od 30 km/h do 210 km/h a rozhodne by som si zaň zaplatil aj v slabšej výbave.

Škoda Superb 2.0 TDi DSG 140 kW

Vynikajúci systém je tiež aktívny asistent, ktorý udržuje vozidlo v pruhu, aj keď nedržíte práve na niekoľko sekúnd volant. S tým som sa stretol viackrát v iných vozidlách, ale v Superbe navyše vie sám zastaviť, pokiaľ po viacerých varovných signáloch nechytíte volant. Oceníte to, ak chytíte za volantom mikrospánok alebo nedajbože dostanete infarkt. Auto bezpečne zastaví vo zvolenom pruhu. Ja som konkrétne zneužil tohto asistenta počas otvárania fľašky alebo jedla za volantom, v spolupráci s adaptívnym tempomatom sa stáva Superb poloautonómnym vozidlom.

Z hojnej ponuky naftových motorov sme testovali najsilnejší variant s výkonom 140 kW. Môžete si navoliť kombináciu manuálnej aj automatickej prevodovky, s predným pohonom alebo 4x4. Náš exemplár zrýchľoval iba vďaka jednej náprave a radil prevodové stupne automaticky. Nie je to vôbec zlá kombinácia, no pár chybičiek som počas testovania postrehol.

Škoda Superb 2.0 TDi DSG 140 kW

V prvom rade ide o samotný výkon, povedal by som, že je až nadpriemerný a hodil by sa skôr pre 4x4. Elektronika má čo robiť pri prudkých rozjazdoch z križovatky, aby preniesla celú silu na predné kolesá. Často auto prešmykovalo na suchom asfalte, nehovoriac na mokrej vrstve. Na druhej strane, dynamika dovoľuje robiť rýchle predbiehacie manévre bezpečne a s prehľadom.

Derivát dvojlitrového naftového motora nemohol opäť predniesť horší kultivovaný výkon ako jeho slabšia odnož. Inými slovami povedané, na palube vládne ticho, agregát počujete iba, ak ho točíte k maximu. Inak si tichučko rapoce a do kabíny nepreniká zbytočný hluk. Samostatná kapitola je tiež aerodynamika. Jazdili sme často aj nad povolené limity (hádam nás nenabonzujete!), a ani v týchto rýchlostiach nikto na palube neodhadol skutočnú rýchlosť akou sa auto v daný moment pohybovalo.

Škoda Superb 2.0 TDi DSG 140 kW

Poďme sa pozrieť na tie výčitky. Týkajú sa prevodovky DSG. Jej radenie na 90% prebiehalo hladko bez trhnutia. Prejdite však do serpentínových oblastí a narazíte na jej achillovú pätu. V komfortnom režime, čiže v polohe „D (drive)“ častokrát váhala kedy preradiť, kedy podradiť a ak sa už odhodlala tak urobiť, riadne s posádkou „koplo“. Inak však radila hladko a promptne reagovala na kick-down. Športový mód som používal iba sporadicky.

So Superbom sme si užili rôzne povrchy vozoviek, od drsného asfaltu po hladký, od deravej cesty po zaplátanú, od kamienkovej po dlažbovú. Adaptívny podvozok viete nastaviť do úrovne Comfort, Normal alebo Sport. Ja som využíval iba Comfort. Nenormálne dobre tlmilo nerovnosti, a na kopcovitých cestičkách karoséria doslova plachtila. V športovom režime pruženie dodáva vodičovi pocit, že Superb schudol a je akýsi obratnejší, no stále dosť komfortný, čo sa na športovú jazdu nehodí.

Škoda Superb 2.0 TDi DSG 140 kW

pozrite si TU najnovšie ponuky predaja nových a zánovných vozidiel značky škoda 

Na záver musím ešte spomenúť perfektný priemer spotreby, ktorý vydržal po celých 3700 km na hodnote 5,9 litra nafty na 100 km. Na jednu nádrž prejdete bez problémov 1100 km.

Toto je ten správny Superb! S bohatou výbavou a dobrým motorom nestojí malé peniaze, ale dostávate kus dobrého českého auta, ktorý je pripravený plniť úlohu cestovateľa, manažérskeho auta, rodinného prepravníka alebo dokonca limuzínu s osobným šoférom za volantom.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1968
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 140 / 3500 - 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 400 / 1750 - 3250
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 235
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 7,7
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,4 / 4,0 / 4,5
Spotreba počas testu (l/100km): 5,9
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4861 / 1864 / 1468
Batožinový priestor - min./max. (l): 625 / 1760
Objem nádrže (l): 66
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1555 / 620

Ceny

Základná cena: 21 590€
Cena verzie od: 32 290€
Cena testovanej verzie: 38 089€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook