Dlho som váhal, či dám vám čitateľom príležitosť prečítať si môj názor na Škodu Superb Sportline. Veľmi nerád sa totiž vraciam k nejakému autu, ktoré mám vyskúšané z každej strany dôkladne. So Superbom som toho zažil v aktuálnej generácii skutočne požehnane! Od naftového dvojlitra, až po najvýkonnejší benzínový dvojliter. A taktiež som s ním skúmal RumunskoPobaltské štáty. Potom som si však povedal, že ku krásnym slnečným dňom sa oplatí nájsť ideálneho spoločníka vo vyzývavej farbe.

Škoda Superb 2.0 TSI DSG Sportline

Odieť manažérsky automobil do takej šialenej farby, pridať k tomu tmavé športové doplnky ako spojler, disky, maska a dovnútra vsadiť športové sedadlá, vyzerá spočiatku ako dobrý žart. Lidičky zlatí, na mňa to urobilo dojem pri prvom osobnom stretnutí. Z prospektov som mal dojem dosť triezvy a bez emócii, ale keď prišlo na realitu, Superb ma svojím zovňajškom absolútne odrovnal. Nielen mňa.

Už len pre tie pohľady sa oplatí do paketu Sportline investovať euráče navyše. A viete, čo je dobré pre samotného zákazníka? Takto „vytunená“ Škoda Superb sa ponúka v rôznych motorizáciách. Od tých základných, až po tie najvyššie. Niekto by povedal, že je to škoda. Ja vravím, sto ľudí, sto chutí. V praxi totižto ide stále o jeden a ten istý manažérsky automobil, nie pretekársky špeciál. Uznávam však, že benzínový 2.0 TSI motor so šesťstupňovou DSG prevodovkou dodalo tomuto testovaciemu autu športový potenciál aj pri jazde.

Škoda Superb 2.0 TSI DSG Sportline

Ako som spomínal niekde na začiatku tohto testu, Superb Sportline si ma dokonale opantal. Exteriérové prvky sú jedna vec, ale interiér a dejisko vodiča, vec druhá. Začína to pohľadom na športový volant prebratý z Octavie RS spolu s pedálmi, potom pozerám na analógové budíky odkazujúce na výbavu Laurin&Klement a končí to samotnými športovými sedačkami s integrovanými opierkami hlavy.

V takto spracovanom interiéri som na chvíľu zabudol, že sedím v obyčajnej českej limuzíne. Chcelo sa mi jazdiť rýchlo. Benzínový turbomotor bol naladený na 220 koní a vlastne je tiež prevzatý z Octavie RS, tej základnej, nie RS 230. S väčšou karosériou, ktorá pochopiteľne aj viac váži, nemal štvorvalec zásadný problém vyšprintovať z miesta vpred. Nejedno trojkové BMW so základnými motormi by nechalo v spätných zrkadlách. Číslami vyjadrené – zrýchlenie z 0 na 100 km/h za sedem sekúnd. A bavíme sa tu „iba“ o pohone prednej nápravy.

Škoda Superb 2.0 TSI DSG Sportline

Sportline paket zahŕňa v cene, okrem iného, športový podvozok a voľbu jazdných režimov. Netreba sa však báť, že z tejto limuzíny sa stal kostitras. V skutočnosti, ja som osobne nepocítil zásadné rozdiely v prejazdoch zákrutami, ani na hrboľoch a to bol testovaný Superb Sportline obutý do 19-palcových diskov z ľahkých zliatin. Tie inak vyzerajú skvelo a rozhodne ich odporúčam dokúpiť za 502€!

Škoda Superb 2.0 TSI DSG Sportline

Pýtate sa ma, či má aj nejaké chybičky? Priatelia! Škodovka vyrába autá šité na mieru pre Čechov a Slovákov. Vidno to na predajoch. Ťažko vytknúť nudne komfortnému autu niečo. Má nadpriemerný priestor, výborne riešené odkladacie priestory, skvelé asistenčné systémy a úsporné benzínové i naftové motory. V pakete Sportline získate odosobnenie od ostatných škodoviek, ktoré jazdia po našich cestách najčastejšie.

Cenník Škoda Superb Sportline Technické údaje Škoda Superb

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.