Menu
  • Najväčšia Škoda
    Najväčšia Škoda
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Vlajková loď Škody dorazila na Slovensko tesne pred letnou sezónou. V rámci množstva iných zaujímavých noviniek sa nám nezmestil tento test zverejniť skôr. Nový Superb však aj po troch mesiacoch od uvedenia na trh zvádza pozornosť.

Škoda Superb III. 2.0 TDi

Škodovka si dala záležať na stvárnení tretej generácie tejto limuzíny. Kabát sa navrhoval pod taktovkou Jozefa Kabáňa, ktorý je autorom i menších modelov Rapid, Octavia a novej Fabie. Nie je veľkým prekvapením, že dizajnová línia Superba obsahuje prvky menovaných modelov, no zároveň ju veľmi ľahko odlíšite. Najviac do očí udierajú veľké rozmery liftbacku a taktiež pomerne užšie svetlomety. Ak sa chceme baviť v číslach, Superb narástol od predchodcu 28 mm do dĺžky, 47 mm do šírky a 6 mm do výšky. Rázvor sa tiež zväčšil o 80 mm.

Oproti predošlej generácii vidno rapídne smerovanie k dynamike a veľký odskok od elegancie. Najviac sa mi však páčia proporcie auta, už to nie jeden úzky dlhý sedan s nasilu pripevneným „zadkom“ a lá Nicki Minaj. Naopak, pred očami sa mi blysne elegán v obtiahnutom tričku, pod ktorým vynikne jeho postava.

Škoda Superb III. 2.0 TDi

Žijeme v dobe, kde globalizácia číha za každým rohom. V reči automobiliek to znamená, aplikovanie technológií, motorov, prevodoviek a množstvo rovnakých súčiastok do všetkých ponúkaných modelov. Výsledkom je pre automobilku značná úspora nákladov na výrobu, pre zákazníka zasa pocit jednotvárnosti. Presne tak pôsobí na mňa palubná doska, je možno rozmernejšia, avšak až príliš sa podobá na tú z Octavie III. Naozaj na nerozpoznanie.

impa_banner_1_825x350px

Nemusíte byť však príliš skleslí. Hoci sa na panel nebudete dívať s nadšením pre rozmanitosť, aspoň poteší precízne spracovanie a kvalitný výber plastových materiálov. Paradoxne, zvyšná cestujúca posádka v Superbe si skôr všimne, v ktorom modeli automobilky sedí. Oproti Octavii je tu ešte viac miesta, či už sedíte za volantom, vzadu alebo nakladáte batožinu. Všetky tri úrovne sú obrovské, ktoré by mohli hádam konkurovať aj samotnej sedmičke od BMW. Akurát pomenej bodov získava vysoký stredový tunel brániaci pohodlne ustlať nohy pasažiera sediaceho v strede zadnej lavice.

Škoda Superb III. 2.0 TDi

Možno pichnem do živého, no nami testovaný exemplár vo výbave Ambiete ma ani zďaleka nepresvedčil o navodení luxusnejšieho dojmu než v Octavii. A to napriek kráľovskejšiemu miestu na sedenie, keďže aj Octavia ho má azda prebytok. V Superbe by som nečakal neaktívne „prázdne“ tlačidlá v okolí stredového panelu a prevodovej páky. Sú tam pridané iba pre luxusnejšie vybavené modely. V slabšie vybavenom Superbe mám automaticky pocit, že sedím v aute s „holou výbavou“. To isté platí pre šedo-čierne čalúnenie, hoci sú sedačky pohodlné, veľké, no ich farebné stvárnenie navodzovalo nudnú atmosféru. Akoby sedíte vo veľkom nemeckom taxíku staršieho dátumu výroby.

Nezabúdajte však na to, že náš exemplár je len príklad všedného tuctového Superba. Pokiaľ Vám to financie a fantázia dovolia, v ponuke je viacero opcií na výber čalúnenia i výbavy. Komfort na palube tak bude zaručene väčší. Mimochodom, ak ide o odkladacie priestory a ich využiteľnosť, Superb nesklame určite. Do všetkých dverí vtesnáte minimálne 1,5 litrovú PET fľašu, schránka pred spolujazdcom pojme všetky knižky a manuály od auta, pod prednými sedadlami nájdete úložné priestory, a držiakov na nápoje tu je tiež hojne.

Škoda Superb III. 2.0 TDi

Prvý redakčný test tohto vozidla sme zahájili s modelom v strednej úrovni výbavy a naftovým dvojlitrom pod kapotou. Z minulosti sa dá očakávať, že práve táto kombinácia bude volená v Superbe najčastejšie a na rovinu tvrdím, že bohato stačí na svižnejšie presuny diaľnicami, či okresnými cestami. Stovku zvláda podľa papierov pod deväť sekúnd a maximálna rýchlosť sa zastaví pri 220 km/h. Toto je posledná šanca presvedčiť ma, či sa oplatí investovať do vlajkovej lode miesto zatiaľ veľmi podobne hodnotenej Octavie.

Superb si na cestách počína citeľne tichšie ako Octavia, hlavne na diaľnici nepočujete taký silný odpor vzduchu a motoricky sa mi zdá byť lepšie odhlučnený. Nie je tu veľa priestoru na kritiku. Súhra motora so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je spolu s dobre zaberajúcou spojkou hotová lahoda šoférovať. Päťhodinová cesta z Bratislavy do Košíc v piatkovej špičke dôkladne preverila všetky aspekty vozidla.

Škoda Superb III. 2.0 TDi

Tými aspektmi sú v prvom rade nízka spotreba a veľká 66 litrová nádrž. Na jedno tankovanie pri mojom priemere 5,5 litra nafty hravo prejde 1200 kilometrov. Na diaľnici pri 130 km/h točí na šiesty stupeň iba 2100 ot./min., čo avizuje nízke konzumné nároky na prevádzku.

Druhá výborná správa pre Superb je perfektný podvozok. Na dlhom rázvore technici postavili veľmi dobrý základ na dlhé trasy. Tlmiče posádku vnútri neroztrasú, práve naopak, dodávajú im zaslúženú pohodu. Vodič má auto pevne v rukách, okrem strážnych elektronických anjelov, ktorí prichádzajú na rad v kritických situáciách sa môže spoľahnúť hlavne na presné riadenie, ideálne nastavenie posilňovača riadenia a dobré brzdy. Samotný podvozok nie je vhodný na športovú jazdu, na druhej strane však zvláda kľukaté cesty vo svižnom rytme bez zbytočných váhostných prehupnutí zo strany na stranu, čiže je celkom hbitý.

Škoda Superb III. 2.0 TDi

pozrite si TU najnovšie ponuky predaja nových a zánovných vozidiel značky škoda 

Pýtate sa, presvedčil, či nepresvedčil? Rozhodnutie bude vždy na Vás, ja sa snažím usmerňovať. Škodovka stvorila tak dobré auto pred pár rokmi pomenované Octavia, že jej väčší súrodenec nemohol príliš viac pokročiť. Dodáva viac priestoru pre posádku aj batožinu, dokážete si ho vybaviť luxusnejšími prvkami výbavy a rozhodne je tiež tichšie na cestách, no stále budete mať dojem, že je to len nafúknutá Octavia.

Toto auto sa však cenovo a filozofiou nestavia pre skupinu ľudí s nižším rozpočtom a preto by sa možno malo vyvarovať fádnych riešení, ktoré sú prípustné v lacnejších modelových radách. Malo by sa skôr zamerať na náročnejšiu klientelu a nie sa snažiť vyjsť v ústrety obom.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1968
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 110 / 3500 - 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 340 / 1750 - 3000
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 220
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 8,8
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 4,8 / 3,7 / 4,1
Spotreba počas testu (l/100km): 5,5
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4861 / 1864 / 1468
Batožinový priestor - min./max. (l): 625 / 1760
Objem nádrže (l): 66
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1410 / 620

Ceny

Základná cena: 21 290€
Cena verzie od: 27 090€
Cena testovanej verzie: 32 051€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook