Výraz youngtimer označuje staršie vozidlo, ktoré ešte nedosiahlo vek 30 rokov a nie je považované za veterána, hoci už teraz má zberateľský potenciál vzhľadom na nízky počet vyrobených kusov alebo jeho raritne zachovalý stav. Ľudí ku kúpe youngtimerov často láka ich sentimentálna hodnota. Tzn., že mali v detstve nad posteľou plagát auta, ktoré v tom čase frčalo alebo mali na poličke jeho model. Ja som sa v detstve hrával s Ferrari 360 Modena na diaľkové ovládanie a chápem, prečo by ho niekto chcel aj napriek jeho nedokonalostiam. Ceny týchto áut sa pohybujú okolo 60 000 €, čo ich stavia do role pomerne dostupných víkendoviek v porovnaní s novými Ferrari.


1. Prehnuté blatníky

Ferrari 360 je veľmi nízke a malé auto. Aby dizajn lahodil oku čo najviac, vybavili ho peknými veľkými kolesami, ktoré len tak-tak napasovali do podbehov. Občas sa preto stane, že predné pneumatiky vyrolujú blatníky smerom von. Ide však o pomerne jednoduchú opravu, ktorá bude následne nebadateľná.


2. Uvoľnené spätné zrkadlá

Tuhý športový podvozok a šasi v spojení s vidlicovým osemvalcom v praxi znamenajú všetky možné druhy otrasov a vibrácií. Niet divu, že sa spätné zrkadlá pripevnené jednou skrutkou zvyknú po čase vyviklať. Párkrát vám pomôže, keď zrkadlá dotiahnete, až kým to viac nepôjde a ostane vám už len vymeniť zrkadlá za nové.

                                                        Zdroj foto

3. Prasknuté zvody a opotrebované silentbloky

Vibrácie a otrasy majú na svedomí aj vážnejšie problémy, ktorými sú prasknuté výfukové zvody a opotrebované silentbloky motora či prevodovky. Pokiaľ nie ste odborníkmi, nechajte auto skontrolovať v autorizovanom servise. Servisná prehliadka vás síce vyjde na 300-500 €, no nové zvody stoja 9 000 € - nehovoriac o ďalších možných skrytých vadách.


4. Zvlnené/zodraté poťahy

Ferrari je známe svojou krásnou kožou, ktorou sú potiahnuté ako sedadlá, tak aj palubná doska, dvere a iné časti interiéru. Tieto autá strávia väčšinu svojho života na cestách počas krásnych slnečných dní – obzvlášť v prípade verzie Spider. Horúce slniečko ale postupne roztopí všetko lepidlo, koža povolí a krásne rovné stehy sa premenia na vlnovky. Druhým problémom je bočné vedenie sedadiel, ktoré vás perfektne drží v zákrutách, no väčšina majiteľov príliš nedbá a pri nastupovaní sa doň celou váhou zaprie. Pokiaľ sedačky nie sú vyslovene roztrhané, ich oprava našťastie opäť nie je komplikovaná ani badateľná.


5. Netesniaca strecha verzie Spider

Rovnako, ako aj v prípade predošlého problému, zapôsobil zub času a (ne)kvalita spojovacích materiálov aj na tesnenia plátennej strechy. Tento problém však trápi väčšinu starších áut so skladacou strechou a preto ich majitelia spravidla umývajú ručne, parkujú v suchej garáži a nejazdia v daždi.


6. Nefunkčné zámky dverí

Tento problém patrí k tým vážnejším a môže si vyžiadať dokonca odťah. Ide o to, že auto nejde otvoriť vôbec, alebo len vnútornou či vonkajšou kľučkou dverí. Pokiaľ máte verziu Spider, problém nemusí byť až tak akútny, no nedostať sa do vlastného auta s kľúčikmi v ruke je skutočne mrzuté.

7. Lepkavé tlačidlá

Superšporty nepatria k najpredávanejším kategóriám a aby automobilky prežili, stávajú sa súčasťou koncernov, ktoré ich pri drahom vývoji nových modelov finančne podržia. Je preto typické, že v snahe ušetriť automobilka použije v interiéri športového modelu komponenty z iných, pokojne aj rodinných áut niektorej z koncernových značiek. Niekedy si to ani nevšimnete, no v prípade Ferrari 360 budete mať v interiéri tlačidlá a prepínače z rovnako lepkavého materiálu ako vo Fiate Multipla.

 

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.