Dozviete sa napríklad, prečo LEGASAUTO ponúka zákazníkom kontrolu geometrie auta zdarma, ale aj to, že jeho pani manželka je veľmi tolerantná osoba. Chcete to vedieť? Nech sa páči, stačí si prečítať!
- Dá sa povedať, že práca s autami, či už za volantom alebo v motorovom priestore, je sen každého dieťaťa. Bol to aj Váš detský sen alebo ste túžili vykonávať v minulosti inú profesiu?
Presne tak. Pamätám si z detstva, že ako druhák na základnej škole som pravidelne, po dokončení domácich úloh, ležal pod stolom v kuchyni. Mal zelenú konštrukciu a nohy boli pripevnené s matkami. Otca som často žiadal o nejaké staré náradie po dedovi z šopy. S náradím som potom akože opravoval podvozok auta. Detskej fantázii sa medze nekladú a môžem z vlastnej skúsenosti potvrdiť, že naozaj, častokrát sa tieto sny pretransformujú do skutočného povolania.
- Olej, špina, monterky, dlhé hodiny v garáži.... Nevadí to Vašej pani manželke?
Pani manželku mám veľmi tolerantnú. Vie, že keď chcem, aby servis správne fungoval, musím tam byť prvý ráno a večer posledný odchádzať. Boli časy, kedy som chodieval fakt v neskorých nočných hodinách, špinavý a smradľavý J. Ale to bolo v začiatkoch. Teraz sa skôr venujem riadeniu celého autoservisu. Organizujem, delegujem a viacej sa osobne venujem zákazníkom.
- Čo Vás viedlo k založeniu autoservisu LEGAS AUTO a ako táto myšlienka vznikla?
Názov LEGAS AUTO som vymyslel s mojim veľmi dobrým kamarátom Jakubom Čechom, ktorý je majiteľom marketingovej agentúry DAREN CURTIS. Názov je už štyri roky a plne vystihuje dodnes podstatu nášho autoservisu v Pezinku. Momentálne teda hlavne budujeme značku. Aby si nás vedel každý okamžite zaradiť.
- Koľko rokov je LEGAS AUTO v Pezinku na trhu?
Na trhu pôsobíme prakticky už desať rokov. Z toho šesť rokov som robil túto profesiu na živnosť pod názvom AUTOSERVIS-LPG. V roku 2009, po založení s.r.o., som premenoval autoservis na LEGAS AUTO.
- Aká je Vaša vízia v budúcnosti s autoservisom LEGAS AUTO? Plánujete sa rozrásť aj do iných miest?
Kedysi som skutočne uvažoval nad otvorením ďalšej pobočky. Mala sa nachádzať v Senici, avšak z plánov som vycúval a neľutujem. Môj autoservis LEGAS AUTO v Pezinku ma vyťažuje na 110%, neviem si predstaviť ako by som zvládal s rovnakým nasadením ďalší. Okrem toho sa treba venovať aj rodine. Mám dve krásne malé deti a chcem byť ich súčasťou života. Čas totiž plynie veľmi rýchlo.
- Vlastníte servis, ktorý sa primárne venuje prestavbe vozidiel na LPG, ponúkate zákazníkom aj iný servis?
Gro firmy bola a stále je, montáž LPG do vozidiel. S tým som začal už v roku 2007, ale postupom času sa moji zákazníci dožadovali kompletného servisu na vozidlách. Vyšiel som im v ústrety a od roku 2010 funguje tiež autoservisná časť. Na autách zákazníkov spravíme všetko od kompletných servisov, lakovníckych prác, klimatizácií až po našu terajšiu pýchu, ktorou je najnovšia 3D geometria od značky HOFMANN.
- To vyzerá, že v autoservise máte celkom frmol. Koľko áut približne prešlo v LEGASAUTO prestavbou na LPG?
Rozhodne sa nenudíme. V priemere ročne namontujeme asi 250 zariadení LPG do vozidiel. Patríme medzi top päť firiem na Slovensku, ktoré sa venujú prestavbe a montáži LPG systémov. Aj všetky moje súkromné, firemné a celej rodiny autá jazdia na LPG.
- Ou! Vážne? A ste spokojný alebo stále chodíte do servisu? Veď viete, kopa ľudí vraví, že autá na LPG sú nespoľahlivé.
Tí, čo tvrdia, že autá na LPG sú nespoľahlivé sú často slabo informovaní, zavádzaní svojim blízkym mechanikom, prípadne znegovaní z rečí pri pive od kamarátov. Asi majú dosť peňazí, keď sa nechcú voziť za polovicu. Ja som si dal prestavať všetky autá v LEGAS AUTO. Mám predĺženú záruku a ešte aj prvý servis grátis. Rozhodne nie som nespokojný! :)
Ale teraz trošku vážne. Každého zákazníka učíme k tomu istému! Treba dodržiavať servisné prehliadky, treba meniť včasne opotrebované súčiastky a hlavne si treba vybrať kvalitný autoservis. Eliminujete potom na minimum prípadné poškodenia alebo poruchu LPG systému.
- Takže LEGAS AUTO disponuje všetkými potrebnými certifikátmi na prestavbu LPG?
Samozrejme. Nie sme nejakí garážoví technici, ktorí robia na vlastnú päsť. Máme všetky potrebné schválenia od ministerstva na pracovisko (dieľňu) a školených technikov s certifikátom na prestavbu áut. Taktiež sme výhradní dovozcovia LPG systému TARTARINI na území Slovenska. Robíme tiež hromadné prestavby vozidiel pre ministerstvo, takže musíme mať ISO, certifikát kvality.
- Slovensko je tak trocha byrokratický štát, je to tak aj pri predpisoch o LPG prestavbách? Aké zákony z tejto oblasti sú podľa Vás administratívnej byrokracie?
Najväčší problém nám robia autá nespadajúce pod zoznam R115. V ňom sú zapísané autá, v rámci EÚ, ktoré montujeme pod značkou TARTARINI. Keď sa tam však niektoré nenachádza alebo je to nové vozidlo s emisnou normou EURO6, potom musíme robiť zápis do technického preukazu formou individuálnej prestavby. Zákazníka tento administratívny úkon stojí 240€ a proces je zdĺhavejší. My sme však zákazníkovi nápomocní a všetky úkony za neho vybavíme.
- V poriadku. Čiže, Keby som chcel prerobiť Hummer H2 na LPG alebo Fiat 500, dokážete to vo Vašom autoservise urobiť? Aj po tej administratívnej stránke?
Tieto autá sme už u nás v servise prerábali, takže s tým nemáme najmenší problém. Pre Vás ako zákazníka bude dôležité, aby ste dvakrát navštívili príslušný obvodný úrad a jedenkrát po prestavbe dopravný inšpektorát. Všetky ostatné listiny a úkony vybavíme za Vás.
- To sa mi páči! Venujete sa však zákazníkom aktívne aj po prestavbe ich vozidla na LPG?
Všetkým sa venujeme rovnako. Či už sú to zákazníci v LPG servise alebo v autoservise. Náš vnútrofiremný zákaznícky systém funguje perfektne a zákazníci si to cenia. Každého pravidelne informujeme formou sms správy pred ukončením platnosti STK, EK, expirácii lekárničky, či plynovej nádrže. Je to bonus od nás pre nich, aby v tomto uponáhľanom svete nezabudli na tieto dôležité veci, za ktoré hrozí minimálne pokuta. No a takou čerešničkou na torte sú smsky k meninám.
- Za tie roky v autoservise ste si užili určite aspoň zopár komických udalostí. Máte nejakú zaujímavú príhodu z autoservisu, ktorá môže byť zverejnená?
Veruže niekoľko by ich bolo. Kedysi dávnejšie zavítal do môjho autoservisu starší pán. Potreboval vymeniť brzdovú kvapalinu. V tej dobe som ešte nemal stroj na odvzdušnenie bŕzd a tak pánko musel stúpať na brzdu. Pán sa usadil za volant, ja som auto na zdviháku zdvihol a postupne dostával jednoduché inštrukcie odo mňa. Mal postúpať párkrát na brzdový pedál, aby postupne odtiekla kvapalina spod každého kolesa. Počul som ako stúpa na niečo, ale kvapalina netiekla. Keď sa tak stalo už pri poslednom kolese, bolo mi to trápne, ale pre istotu som sa spýtal pána, či stúpa na brzdu. Pánko sa pozrel na nohy, tresol po čele a povedal mi, že on celý čas stúpal na spojku. Skoro ma vystrelo...
- Na najmodernejšej 3D geometrii poskytujete pre zákazníka kontrolu na vozidle zdarma. To sa v dnešnej dobe len tak nevidí! Prečo to robíte? Nie je to kontraproduktívne?
Vôbec nie, práveže naopak. Veľa ľudí kontrolu geometrie na aute podceňuje. Nechce sa im ísť do servisu, stojí to peniaze a čas. Pritom ide o 15€ až 20€ maximálne. Z desiatich ani jeden opýtaný zákazník na našu ponuku nereagoval. Keď sme zaviedli geometriu zdarma, prišli všetci desiati a z toho sedem malo na aute zlú geometriu.
Ľudia si neuvedomujú, že jazdia po slovenských cestách, kde jednej jame sa vyhnú a do druhej väčšej spadnú. Na 3D geometrii im to technik reálne ukáže, vysvetlí a oni si ochotne zaplatia za nastavenie odchýlok. Takže je ovca živá i vlk sýty. Všetkých čitateľov teda pozývam k nám do LEGAS AUTA na kontrolu geometrie zadarmo! :)
- Na oficiálnej stránke legasauto.sk sa môžu zákazníci dočítať množstvo informačných textov o starostlivosti vozidla. Prečo to robíte? Veď je to opäť kontraproduktívne, naučíte ľudí ako sa starať o auto a budú sa menej kaziť!
Moja filozofia je nielen zákazníkom bezhlavo všetko meniť a brať od nich peniaze ako to robia autorizované servisy. Hoci by som bez zákazníkov mohol LEGAS AUTO zavrieť, aj tak im treba radiť. Určite je správne učiť ich a radiť im, kedy prezúvať gumy, ako si skontrolovať stav auta alebo prečo treba mať všetky súčasti a povinnú výbavu v aute v poriadku. Zákazníkovi testujeme napríklad zadarmo brzdovú kvapalinu, nakoľko málokto vie, že by sa mala meniť každé dva roky. Tieto užitočné rady nás neoberajú o tržby.
- Tento rok sa konal už 4. Ročník testovania tlmičov v Pezinku pred hypermarketom. Bol úspešný?
Áno bol úspešný. Teším sa, že so spoločnosťou Trost, našim hlavným dodávateľom náhradných dielov, robíme pre ľudí takúto akciu. Z roka na rok je čoraz populárnejšia. Otestovali 150 áut a čudovali by ste sa, koľko z nich bolo v zlom stave, pričom majitelia o tom ani netušili. Ako celá akcia dopadla nájdete aj na našej stránke www.legasauto.sk, kde sú fotky a video z tohto roka.
- Ako by ste zhodnotili drvivú väčšinu Vašich zákazníkov? Chodia do autoservisu s každou banalitou alebo až päť minút po dvanástej?
To je dosť citlivá otázka na mojich zákazníkov. Čo Vám poviem! Sto ľudí, sto chutí. Tých poctivých je viac, no nájdu sa aj riadni lajdáci. Tých už väčšinou do autoservisu musíme dotiahnuť, pretože ich auto v dezolátnom stave vypovedalo na polceste. :)