Už z fotiek vykazuje robustnosť. Vzhľad auta pripomínajúci z diaľky rýchlostné vlaky TGV si medzi opýtanými známymi napočudovanie delí sympatie a antipatie 50 na 50. Niekomu sa páči, niekomu príde zadná časť nezaujímavá. Z nášho pohľadu hodnotíme prednú masku, ktorá zdieľa identické prvky terajších modelov, za príťažlivú, a zadnú časť za nevtieravú. Ako príťažlivý prvok sa dajú považovať zadné svetlomety zasahujúce až do boku karosérie. Popravde, s modelmi typu MPV sa nedá moc experimentovať. Môže z toho napokon vzniknúť niečo na spôsob Renault Vel-Satis a ten nebol medzi klientelou populárny.
Menej ľudí sa bude sťažovať na stvárnenie interiéru. Tu jednoducho len slepý môže tvrdiť, že si v 5008 nedali záležať. Naša sedemmiestna verzia bola obohatená o nadštandardnú výbavu, čím si naše sympatie len upevnila. Ale pekne postupne. Na predných sedadlách resp. na vodičovom užívateľ ocení vyšší posed, ktorý mu poskytuje výborný prehľad na cestnú premávku za oknami. Prevodovú páku má vždy po ruke v robustnom stredovom panely, preraďovanie trošku navodzuje dojem v automobiloch kupé. Myslím, že písanie o použití kvalitných materiálov je plytvanie riadkami. Pokiaľ sa kvalita palubného panelu meria v normách „príjemné na dotyk“ a „pútavé na oči“, získava za jedna. Jednu prekvapivú situáciu som zažil pri nastavovaní opierky hlavy. Zadná časť opierky sa mi zdala na dotyk akási tvrdá, akoby tam bol... . Dozadu si môže zákazník objednať dve 7" obrazovky integrované práve do opierok hlavy predných sedadiel. Tento doplnok síce stojí 930€, avšak je to nesporná výhoda pre cestujúcich vzadu pri dlhom cestovaní napríklad na dovolenku. Majú možnosť pozerať filmy, pripadne cez RCA vstupy pripojiť hernú konzolu. Keď k tomu prirátame výborné samostatné tri sedadlá s dostatkom miesta, stáva sa 5008-čka ideálnym prepravníkom na dlhé vzdialenosti á la vlaky TGV. Tretí rad sedadiel je ako obyčajne stavaný na prepravu menších pasažierov, napríklad detí. Tiež vás nemusí zamraziť, pokiaľ budete potrebovať prepraviť kompletne zloženú nábytkovú stenu do obývačky. Garantujeme vám, že sa zmestí po sklopení sedadiel do kabíny. Manipulácia so sedadlami je učebnicový príklad toho, ako sa to má robiť ľahko.
V redakčnom teste poháňal Peugeot 3008 veľmi populárny motor 1.6 HDi naladený na 82kW. Na danú objemovú triedu a hmotnosť automobilu je to akurát. Nemá nadbytok výkonu, no ani mu výkon nechýba. Ten kto čítal o motoroch HDi vie, že sa jedná o štvorvalcovú jednotku, ktorá patrí medzi najhospodárnejšie a najkultivovanejšie motory na trhu vôbec, čiže najlepšie. Na diaľnici sa s ním dá jazdiť v pohode za 6,0 l/100km, mimo mesta sme miestami dosahovali hodnotu len 4,7l/100km. Celkový týždenný priemer bol 6,3. Sú to už reálne údaje, keďže náš testovací exemplár mal vyše 30 000km najazdených. Ak to boli všetko novinárske kilometre, dole klobúk pred tlmičmi. Auto sedelo na ceste, nič vnútri nebúchalo a nevŕzgalo, začo vďačí tuhej karosérii. V zákrutách sa nakláňa o poznanie viac ako vlaky TGV, no k prevráteniu nedôjde ani pri razantnejších prudkých manévroch volantom. Trošku na škodu veci je príliš veľký posilňovací účinok riadenia, ktorý by sa skôr hodil do mesta. Volant tak treba mimo mesta občas držať pevnejšie, pretože dosť citlivo reaguje aj na minimálne povely.
Peugeot 5008 stylingom exteriéru možno nenadchne každého, no kvalitou, spracovaním, jazdnými vlastnosťami a exkluzívnou doplnkovou výbavou sa nemusí báť, že nebude žiadaný za spoločníka do rodiny.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | vznetový/radové |
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1560 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 82/4000 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 270/1750 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | M/6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 183 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 13,2 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 6,6/4,9/5,5 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 6,3 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4529/1837/1639 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | -/679/1754 |
Objem nádrže (l): | 60 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | -/- |