Francúzska automobilka Peugeot predstavila dlho očakávaný návrat kultového označenia GTi, ktoré sa po rokoch pauzy vracia v podobe modelu e-208 GTi. Novinka však prináša zásadnú zmenu - namiesto tradičného spaľovacieho motora dostala výkonný elektrický pohon, čím sa priamo postaví proti konkurenčnému Alpine A290.
Elektrická revolúcia s výkonom 280 koní
Pod kapotou nového e-208 GTi pracuje elektromotor s výkonom 280 koní a krútiacim momentom 345 Nm. Táto jednotka je totožná s tou, ktorú poznáme z modelov Alfa Romeo Junior Veloce či Abarth 600e Scorpionissima. Zrýchlenie z nuly na stovku zvládne za 5,7 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 180 km/h.
Energiu dodáva trakčná batéria s kapacitou 54 kWh, ktorá zabezpečuje dojazd až 350 kilometrov podľa normy WLTP. Nabíjanie je možné výkonom až 100 kW pri rýchlom nabíjaní, respektíve 7,4 kW z domáceho wallboxu.
Športové ladenie podvozka
Vývojári venovali pozornosť aj dynamickým vlastnostiam. Rozchod kolies sa rozšíril o 56 mm vpredu a 27 mm vzadu, podvozok dostal tvrdšie tlumiče a pružiny a celkovo sa znížil o 30 milimetrov. Štandardom je samosvorný diferenciál a 18-palcové disky s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2.
Brzdový systém posilnili 355-milimetrové predné kotúče so štvorpiestikovými strmeňmi. Hmotnosť vozidla dosahuje 1596 kg, čo predstavuje pomer 5,7 kg/k.
Budúcnosť GTi modelov
Interiér kombinuje tradičnú čierno-červenú farebnosť GTi modelov so športovými sedadlami a alcantarovým volantom.
Šéf Peugeotu Alain Favey však naznačil, že značka nevylučuje ani budúce GTi modely so spaľovacími motormi, pričom závisí od reakcií zákazníkov.