Polygon je zároveň vývojovou štúdiou, ktorá má pripraviť verejnosť na zmeny plánované na najbližšie roky. Ide o kompaktný hatchback s dĺžkou necelé štyri metre, trojdverovou karosériou a dizajnom, ktorý otvorene pracuje s prvkami legendárnej 205. Podstatnejší než retro odkaz je však technologický obsah.
Systém Hypersquare a nový tvar volantu
Najvýraznejšou novinkou je plánované zavedenie riadenia po drôte. Peugeot odstráni mechanické spojenie medzi volantom a prednými kolesami a nahradí ho elektronickým systémom s plne variabilným prevodom. Vodič tak nebude musieť urobiť jedinú celú otáčku volantu, pretože rozsah natočenia bude limitovaný na 170 stupňov na každú stranu.
Zároveň prichádza nový volant v polygonálnom tvare pripomínajúcom obdĺžnik so štyrmi kruhovými výrezmi. Otázkou ostáva, ako tento netradičný tvar sadne do rúk, no Peugeot verí, že spojenie s Hypersquare prinesie presnejšiu odozvu bez zbytočných vibrácií.
Koniec displejov v kabíne
Peugeot plánuje odstrániť klasické obrazovky z palubnej dosky a nahradiť ich širokou projekciou micro LED. Head up displej s rozmermi 240 x 740 mm a uhlopriečkou 31 palcov vytvára nový spôsob zobrazovania informácií, ktorý má byť intuitívnejší a menej rušivý.
Nové svetlá a materiály
Interiér využíva sedadlá vyrobené 3D tlačou s minimom komponentov. Svetelný podpis prešiel zmenou na tri horizontálne línie z micro LED. Identické diódy sú aj pri nabíjacom konektore, kde slúžia ako indikátor stavu batérie.
Dizajn novej éry
Peugeot tvrdí, že budúce modely dostanú jednoduché geometrické tvary a výrazné farby vrátane diskov či laserom gravírovaných pneumatík. Polygon tak predstavuje vizuálny aj technologický základ pre budúcu generáciu modelu 208.
Patrik Herich


