Polygon je zároveň vývojovou štúdiou, ktorá má pripraviť verejnosť na zmeny plánované na najbližšie roky. Ide o kompaktný hatchback s dĺžkou necelé štyri metre, trojdverovou karosériou a dizajnom, ktorý otvorene pracuje s prvkami legendárnej 205. Podstatnejší než retro odkaz je však technologický obsah.

Systém Hypersquare a nový tvar volantu

Najvýraznejšou novinkou je plánované zavedenie riadenia po drôte. Peugeot odstráni mechanické spojenie medzi volantom a prednými kolesami a nahradí ho elektronickým systémom s plne variabilným prevodom. Vodič tak nebude musieť urobiť jedinú celú otáčku volantu, pretože rozsah natočenia bude limitovaný na 170 stupňov na každú stranu.

Zdroj: Peugeot

Zároveň prichádza nový volant v polygonálnom tvare pripomínajúcom obdĺžnik so štyrmi kruhovými výrezmi. Otázkou ostáva, ako tento netradičný tvar sadne do rúk, no Peugeot verí, že spojenie s Hypersquare prinesie presnejšiu odozvu bez zbytočných vibrácií.

Koniec displejov v kabíne

Peugeot plánuje odstrániť klasické obrazovky z palubnej dosky a nahradiť ich širokou projekciou micro LED. Head up displej s rozmermi 240 x 740 mm a uhlopriečkou 31 palcov vytvára nový spôsob zobrazovania informácií, ktorý má byť intuitívnejší a menej rušivý.

Zdroj: Peugeot

Nové svetlá a materiály

Interiér využíva sedadlá vyrobené 3D tlačou s minimom komponentov. Svetelný podpis prešiel zmenou na tri horizontálne línie z micro LED. Identické diódy sú aj pri nabíjacom konektore, kde slúžia ako indikátor stavu batérie.

Zdroj: Peugeot

Dizajn novej éry

Peugeot tvrdí, že budúce modely dostanú jednoduché geometrické tvary a výrazné farby vrátane diskov či laserom gravírovaných pneumatík. Polygon tak predstavuje vizuálny aj technologický základ pre budúcu generáciu modelu 208.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.