Hyundai patrí k málu automobiliek, ktoré dlhodobo rozvíjajú vodíkovú technológiu v sériovej výrobe. Nové Nexo potvrdzuje, že značka s týmto smerovaním neplánuje prestať. Druhá generácia výrazne posilňuje parametre, ktoré rozhodujú o praktickosti vodíkového pohonu, a zároveň pridáva vlastnosti, vďaka ktorým môže konkurovať moderným elektrickým SUV.

Dizajn a konštrukcia
Nexo sa zmenilo na výrazne robustnejšie SUV s novým dizajnovým jazykom Art of Steel. Takmer kolmá predná maska, masívne oplastovanie a vysoká kapota dopĺňajú charakter pravoverného offroadového modelu. 

Zdroj: Hyundai

Parametrické zadné svetlá či denné LED v tvare písmena H pripomínajú jeho technologické zameranie. Hyundai ponúkne šesť farieb karosérie, medzi nimi nový odtieň Goyo Cooper Pearl. Karoséria je postavená na ultravysokopevnostnej oceli tretej generácie, ktorá zlepšuje tuhosť aj bezpečnosť.

Interiér a výbava
Kabína sa priblížila elektrickým modelom Hyundai. Dominantou je dvojica 12,3 palcových displejov v zakrivenom paneli, head up displej a jednoduchá palubná doska s mäkkým čalúnením. 

Zdroj: Hyundai

K dispozícii sú digitálne spätné zrkadlá, audio Bang & Olufsen a priestrannejší zadný rad sedadiel. Kufor s objemom 993 litrov poskytuje nadštandardnú praktickosť.

Technika a dojazd
Najväčšie zmeny priniesol vodíkový pohon. Elektromotor má výkon 190 kW, palivové články dosahujú maximum 110 kW a akumulátor ponúka 80 kW. 

Zdroj: Hyundai

Zrýchlenie na 100 km/h trvá 7,8 sekundy. Nádrž pojme 6,69 kg vodíka, čo stačí na dojazd až 826 km podľa WLTP. Vozidlo podporuje funkciu V2L aj navigáciu s plánovaním tankovania.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.