Čínsko-japonská spolupráca pokračuje

Automobilový svet sa chystá privítať nového hráča na poli elektrických SUV. Mazda odkryla karty a predstavila svoj najnovší model EZ-60, ktorý má ambície stať sa priamym konkurentom populárnej Tesly Model Y. Novinka bola odhalená na čínskej sociálnej platforme Weibo a predstavuje ďalší krok v elektrickej ofenzíve japonskej značky.

Mazda EZ-60 - Zdroj: Mazda
EZ-60 vzniká vďaka dlhoročnému partnerstvu s čínskym štátnym výrobcom Changan, s ktorým Mazda spolupracuje už viac ako desaťročie v rámci spoločného podniku rozdeleného v pomere 50:50. Táto spolupráca už priniesla model 6e pre európsky trh a očakáva sa, že nové SUV sa mimo Číny bude predávať pod označením CX-6e.

Dištinktívny dizajn zaujme na prvý pohľad

Dizajnovo ide v podstate o produkčnú verziu konceptu Arata. Mazda sa snaží vytvoriť nové elektrické SUV, ktoré by malo byť úspešnejšie než pomaly sa predávajúci model MX-30. Vozidlo zaujme ostrými líniami a prekvapivo aj tzv. "lietajúcimi oporami", čo je prvok v tejto kategórii áut pomerne neobvyklý. Za zmienku stojí aj nahradenie bočných zrkadiel kamerami, čo je v Číne pre sériové vozidlá legálne už približne dva roky.

Mazda EZ-60 - Zdroj: Mazda
Technické špecifikácie sľubujú veľa

Pod kapotou je EZ-60 pravdepodobne založená na modeli Deepal S07, čo naznačuje plne elektrický pohon a možno aj verziu s predĺženým dojazdom vďaka 1,5-litrovému benzínovému motoru. Nie je však jasné, či bude táto hybridná verzia dostupná aj v Európe, keďže sedan EZ-6 sa momentálne ponúka len ako čistý elektromobil.

Interiér zostáva zatiaľ záhadou

Interiér vozidla Mazda zatiaľ neodhalila – ten bude predstavený neskôr tento mesiac na autosalóne v Šanghaji. Očakáva sa však, že bude podobný modelu EZ-6 s veľkým centrálnym displejom a minimom fyzických ovládacích prvkov, pričom by mal ponúknuť kvalitnejšie materiály ako jeho čínsky ekvivalent.

Mazda EZ-60 - Zdroj: Mazda
Budúcnosť elektrickej Mazdy

Mazda zvažuje aj tretí a štvrtý model zo spoločného podniku s Changangom, ktoré by mohli byť uvedené medzi rokmi 2028 až 2030. Zároveň japonská značka pracuje na vlastnej platforme pre elektrické vozidlá, pričom prvý model by mal byť predstavený v roku 2027.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.