Väčšia než sa zdá

Aj keď na prvý pohľad môže pôsobiť kompaktnejšie, Mazda 6e je v skutočnosti väčšia než jej predchodca. S dĺžkou 4,9 m a rázvorom 2,8 m ponúka priestranný interiér a batožinový priestor s objemom 466 litrov, doplnený o ďalších 72 litrov úložného priestoru pod prednou kapotou.

Kufor Mazdy 6e - Zdroj : Mazda
Dve verzie pohonu

Na výber sú dve verzie pohonu. Základný model disponuje synchrónnym elektromotorom s výkonom 190 kW (258 koní) a batériou LFP s kapacitou 69 kWh, ktorá zabezpečuje dojazd 479 kilometrov. Táto verzia zvláda zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy a nabíja sa maximálnym výkonom 165 kW, čo umožňuje dobiť batériu z 10 na 80 percent za 24 minút.

Mazda 6e - Zdroj : Mazda
Druhá verzia ponúka mierne nižší výkon 180 kW (245 koní), ale väčšiu NMC batériu s kapacitou 80 kWh pre dojazd až 552 kilometrov. Maximálny nabíjací výkon je však len 90 kW, čo predlžuje čas nabíjania z 10 na 80 percent na 47 minút.

Bohatá výbava v základe

Mazda prekvapuje mimoriadne bohatou základnou výbavou už v základnej verzii Takumi za 44 590 eur. Štandardom sú 19-palcové disky, panoramatické strešné okno, tepelné čerpadlo, vyhrievané a odvetrávané sedadlá, vyhrievaný volant, či dvojzónová klimatizácia. Nechýba 14,6-palcová stredová obrazovka s navigáciou, 360-stupňová kamera, bezdrôtové pripojenie smartfónu a audiosystém Sony so 14 reproduktormi.

Mazda 6e - Zdroj: Mazda
Cenová výhoda oproti konkurencii

Vyšší stupeň výbavy Takumi Plus začína od 46 540 eur a pridáva luxusnejšie čalúnenie s kožou Nappa v kombinácii so semišom, či ďalšie prémiové prvky.

Mazda 6e - Zdroj: Mazda
V porovnaní s konkurentmi ako Tesla Model 3 (od 45 000 eur) či Volkswagen ID.7 Pro (od 51 190 eur) predstavuje Mazda 6e zaujímavú alternatívu s dobrou kombináciou ceny, výbavy a výkonu. Prvé kusy by sa mali v slovenských showroomoch objaviť počas leta tohto roku.

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.