Koncern Stellantis oficiálne predstavil očakávanú Lanciu Ypsilon HF, ktorá sa radí medzi najnovšie elektrické športové modely skupiny. Pôvodné špekulácie hovorili o výkone 240 koní, avšak pred uvedením na trh prešla technika malých rýchlych modelov koncernu prepracovaním. Výsledkom je jednotný štandard výkonu naprieč všetkými športovými elektromobilmi značiek skupiny Stellantis.

Výkon hodný športového auta

Nová Ypsilon HF sa tak dostala na úroveň svojich sesterských modelov Abarth 600e Scorpionissima, Alfa Romeo Junior Veloce a Peugeot e-208 GTi. Výsledkom je pôsobivé zrýchlenie z nuly na stovku za 5,6 sekundy a maximálna rýchlosť elektronicky obmedzená na 180 km/h.

Kľúčovým prvkom pre zvládnutie vysokého výkonu je mechanický samosvorný diferenciál typu Torsen na prednej náprave, ktorý zabezpečuje optimálny prenos výkonu na vozovku. Tento systém je obzvlášť dôležitý pri predokolkách s vyšším výkonom.

Nová Lancia Ypsilon HF - Zdroj: Lancia

Podvozok prispôsobený športovému charakteru

Lancia významne prepracovala podvozok malého hatchbacku. Odpruženie bolo spevnené o 67 % oproti štandardnej verzii, zatiaľ čo tuhosť zadného skrutného stabilizátora sa zvýšila až o 153 %. Tieto úpravy majú zabezpečiť lepšie ovládanie a stabilitu pri dynamickej jazde.

Brzdový systém dodáva firma Alcon s prednou nápravou vybavenou 355-milimetrovými kotúčmi v kombinácii so štvorpiestikovými strmeňmi. Energiu dodáva 54 kWh batéria, ktorá podľa normy WLTP umožňuje dojazd až 370 kilometrov.

Nová Lancia Ypsilon HF - Zdroj: Lancia

Benzínová alternatíva s obmedzeniami

Pre zákazníkov, ktorí uprednostňujú klasický spaľovací motor, Lancia pripravila verziu HF Line s trojvalcovým motorom 1.2 Turbo o výkone 110 koní. Tento variant však ponúka skôr vizuálne športové prvky než skutočný výkonnostný zážitok, na stovku zrýchli za 9,3 sekundy s maximálnou rýchlosťou 190 km/h.

Zaujímavosťou je, že Lancia má k dispozícii aj výkonnejšie benzínové motory, konkrétne 145-koňovú verziu či dokonca 212-koňový variant. Tie sú však určené výlučne pre súťažné automobily Ypsilon HF Racing a Ypsilon Rally 4 HF.

Nová Lancia Ypsilon HF - Zdroj: Lancia

Vizuálne odlíšenie a výbava

HF Line sa od bežných verzií odlišuje špeciálnymi 17-palcovými diskami, kvalitnejšími prednými sedadlami s kontrastným prešívaním, športovým volantom čalúneným perforovanou kožou a hliníkovými pedálmi.

Nová Lancia Ypsilon HF - Zdroj: Lancia

Dostupnosť a ceny

Hoci Lancia oficiálne nepôsobí na slovenskom trhu, záujemcovia si môžu model objednať v susedných krajinách. V Nemecku začína HF Line na cene 22 450 eur, zatiaľ čo elektrická HF Line Electric stojí od 31 900 eur. Cena vrcholnej HF verzie zatiaľ nebola zverejnená, očakáva sa však, že nebude lacná.

Nová Lancia Ypsilon HF tak predstavuje zaujímavú alternatívu pre milovníkov kompaktných športových elektrických vozidiel s talianskym šarmom.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.