Honda oficiálne predstavila svoj najnovší elektrický model N-One e, ktorý sľubuje byť dostupnejšou alternatívou k súčasnej Honde e. Zatiaľ čo automobilka novinka uviedla primárne pre japonský trh ako kei car, už potvrdila jej príchod aj do Európy. Prvý pohľad na európsku verziu sme mohli zaregistrovať na nedávnom Festival of Speed v Goodwoode, kde Honda ukázala maskovaný prototyp s výrazne odlišnými proporciami.
Rozdiely medzi verziami
Európska variant sa od japonskej bude výrazne líšiť. Kým domáca verzia musí spĺňať prísne legislatívne limity kei cars (maximálne 3,4 m dĺžka a 1,48 m šírka), európsky model bude širší s rozšírenými blatníkmi a väčším rozchodom kolies. Túto skutočnosť potvrdil aj maskovaný prototyp, ktorý Honda prezentovala na Festival of Speed v Goodwoode.
Technické parametre
Japonská verzia dostane elektromotor s výkonom 47 kW (64 koní), pričom európska variant pravdepodobne ponúkne výrazne vyššie výkony. Dojazd by mal dosiahnuť viac ako 270 kilometrov, čo predstavuje zlepšenie oproti pôvodne očakávaným 245 km. Batéria s kapacitou približne 29 kWh podporuje rýchle nabíjanie na 50 kW, čo umožní dobíjanie na 80 percent za 30 minút.
Praktické riešenia
N-One e vsádza na jednoduchosť oproti predchádzajúcej Honde e. Namiesto displejov cez celú šírku palubky ponúka klasický digitálny prístrojový panel a dotykovú obrazovku. Zaujímavosťou sú Magic Seats, variabilné zadné sedadlá známe z modelov Jazz a HR-V, ktoré výrazne zvyšujú praktickost vozidla.
Významnou výbavou je aj technológia V2L (Vehicle-to-Load), ktorá umožňuje používať automobil ako výkonnú powerbanku na napájanie domácich spotrebičov.
Dostupnosť
Predaj v Japonsku začína v septembri 2025, európska premiéra sa očakáva na jesennom autosalóne IAA v Mníchove.