Benzínový trojvalček nie je žiadna novinka v ponuke Nissanu, prvýkrát sme sa s ním zoznamovali už v Micre, približne dva roky dozadu. Avšak, do Note dorazil iba nedávno. V Micre spolupracoval s bezstupňovou prevodovkou a nevyslúžil si ideálne ovácie, ale to skrz prevodovku, výkonovo sa snažil zapôsobiť.
[caption id="attachment_4677" align="aligncenter" width="258"] Podrobný opis Nissanu Note nájdete práve tu.[/caption]Keďže máme na test takmer výbavou identický model, ktorý je opticky doladený športovejším paketom, prejdem rovno k jadru veci, teda motoru a jeho chovaniu.
Miesto turbodúchadla motor pracuje s kompresorom, okrem toho objem 1,2 litra sa pýši priamym vstrekovaním a variabilným časovaním ventilov. Aj na začiatku kompresného zdvihu ponecháva otvorené sacie ventily, pracuje teda v tzv. Millerovej cykle.
[adsense]
Z technických riešení znižujúcich trecie straty stojí za zmienku elektronická spojka kompresora, ktorá v závislosti na aktuálnom zaťažení odpája kompresor od motora.
Odborné opisy sa čítajú pekne, no moc nenapovedia o praxi, takže výcuc z tlačovej dokumentácie dopĺňam objektívnymi tvrdeniami. V prvom rade treba podotknúť, že tentoraz sme motor preháňali nielen v inom modeli, ale aj s inou prevodovkou, a to manuálnou päťstupňovou.
Keď to mám priamo porovnať so základnou jedna-dvojkou, tak zásadný rozdiel vo výkone nevidím, zdal sa mi byť ozaj nepatrný. Zato spotreba išla o niečo vyššia, približne o dve až štyri deci. Zrejme kvôli častejším výjazdom na diaľnice. Jediné, čo ma upútalo o tohto agregátu bol zvuk, ten je zdravší a akosi viac sadne do auta ako v bezkopresorovej motorizácii.
Cena za nový Nissan Note 1.2 DIG-S začína na cifre 14 390€, čo je až o 3400€ viac ako základná zvýhodnená ponuka Note 1.2l avšak v nižšom stupni výbavy. Treba si obe motorizácie preveriť a potom sa rozhodnúť.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Zážihový / Radové |
Počet valcov/ventilov | 3 / 12 |
Zdvihový objem (cm3) | 1198 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 72 / 5600 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 147 / 4400 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | M / 5 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 181 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 11,8 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 5,2 / 3,8 / 4,3 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 6,1 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4140 / 1695 / 1535 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 295 - 381 / 1465 |
Objem nádrže (l): | 41 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1124 / 446 |