Benzínový trojvalček nie je žiadna novinka v ponuke Nissanu, prvýkrát sme sa s ním zoznamovali už v Micre, približne dva roky dozadu. Avšak, do Note dorazil iba nedávno. V Micre spolupracoval s bezstupňovou prevodovkou a nevyslúžil si ideálne ovácie, ale to skrz prevodovku, výkonovo sa snažil zapôsobiť.

[caption id="attachment_4677" align="aligncenter" width="258"]Nissan Note 1.2l 80k Podrobný opis Nissanu Note nájdete práve tu.[/caption]

Keďže máme na test takmer výbavou identický model, ktorý je opticky doladený športovejším paketom, prejdem rovno k jadru veci, teda motoru a jeho chovaniu.

Miesto turbodúchadla motor pracuje s kompresorom, okrem toho objem 1,2 litra sa pýši priamym vstrekovaním a variabilným časovaním ventilov. Aj na začiatku kompresného zdvihu ponecháva otvorené sacie ventily, pracuje teda v tzv. Millerovej cykle.

[adsense]

Z technických riešení znižujúcich trecie straty stojí za zmienku elektronická spojka kompresora, ktorá v závislosti na aktuálnom zaťažení odpája kompresor od motora.

Nissan Note 1.2 DIG-S

Odborné opisy sa čítajú pekne, no moc nenapovedia o praxi, takže výcuc z tlačovej dokumentácie dopĺňam objektívnymi tvrdeniami. V prvom rade treba podotknúť, že tentoraz sme motor preháňali nielen v inom modeli, ale aj s inou prevodovkou, a to manuálnou päťstupňovou.

Keď to mám priamo porovnať so základnou jedna-dvojkou, tak zásadný rozdiel vo výkone nevidím, zdal sa mi byť ozaj nepatrný. Zato spotreba išla o niečo vyššia, približne o dve až štyri deci. Zrejme kvôli častejším výjazdom na diaľnice. Jediné, čo ma upútalo o tohto agregátu bol zvuk, ten je zdravší a akosi viac sadne do auta ako v bezkopresorovej motorizácii.

Cena za nový Nissan Note 1.2 DIG-S začína na cifre 14 390€, čo je až o 3400€ viac ako základná zvýhodnená ponuka Note 1.2l avšak v nižšom stupni výbavy. Treba si obe motorizácie preveriť a potom sa rozhodnúť.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov 3 / 12
Zdvihový objem (cm3) 1198
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 72 / 5600
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 147 / 4400
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 5
Maximálna rýchlosť (km/h): 181
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 11,8
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,2 / 3,8 / 4,3
Spotreba počas testu (l/100km): 6,1
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4140 / 1695 / 1535
Batožinový priestor - min./max. (l): 295 - 381 / 1465
Objem nádrže (l): 41
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1124 / 446

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.