Menu
  • Na kraji triedy
    Na kraji triedy
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Nie je hatchback ako hatchback, aspoň pokiaľ ide o Nissan Note. Hoci sa radí do segmentu B, veľkostne prerastá bežné hodnoty svojich konkurentov. Cez autorizovaného predajcu ANRA Car sme mali možnosť vyskúšať verziu s trojvalcovým motorom.

Nissan Note 1.2 L 80k

Note sa predáva od roku 2004, v rámci Slovenska nejde o najpredávanejšie auto vo svojej triede, no predsa si získalo zopár majiteľov. Medzi jeho najväčšie prednosti patrili priestrannosť interiéru, dobrá cena a u niektorých zákazníkoch zavážil aj taký detail, ako veľmi komfortné a tiché dovieranie dverí. No ako roky plynuli, dizajn tohto hatchbacku a MPV v jednom pomaly zostarol. V poradí druhá generácia sa stala predmetom testu našej redakcie.

Malý Japonec zabral na zovňajšku, skrátila sa predná kapota, vymenila predná maska a zadné reflektory predchodcu tiahnuce sa od strechy až po stred veka batožinového priestoru nahradili o niečo menej pútavejšie kryty, zato dynamickejšie. Usídlili sa na krajoch C-stĺpika v úrovni poznávacej značky. Nissan Note nevyzerá teraz príliš „krabicoidne“, začo má u mňa plus. Opticky sa zdá byť menší, avšak posadenie dovnútra prekvapí nejednu osobu. Okrem toho, Nissan ho teraz jasne kategorizuje medzi hatchbacky, avšak to mu úplne nezhltneme.

Nissan Note 1.2 L 80k

Sakramentsky sa zapracovalo tiež na palubnej doske. Pasažierov víta elegantný panel, skrášlený lesklým plastom v klavírnej farbe. Dvojicu analógových budíkov nahradil jeden veľký centrálny rýchlomer, a po jeho boku sú dva polkruhové ukazovatele. Otáčkomer vľavo je analógový, v pravom polkruhu sa nachádza digitálny palubný počítač a palivomer. Nájdu sa tu totožné prvky z iných modelov ako napríklad kľučky dverí z Nissan Juke.

So sedačkou vodiča sa netreba dlho hrať, posed si nájdete celkom intuitívne, no i v tej najnižšej polohe ste troška vyššie ako v bežnom hatchbacku. Bočné výstuhy sedadiel držia telo v pevnejšom sede. Chýba tu možnosť pozdĺžneho nastavenia volantu. Kráľovsky veľa miesta nájdu pasažieri  vzadu, najmä v oblasti nôh. Je to snáď porovnateľné so sedanom vyššej strednej triedy.

Nissan Note 1.2 L 80k

Tretí priestor určený pre batožinu mení objem v závislosti posuvu lavice sedadiel, alebo sklopenia ich operadiel. Tak sa postupne zo základnej kapacity 295 litrov vytvára 381 litrov resp. až 1465 litrov. Po sklopení vzniká rovné dno.

Do výbavy dostanete veľa bezpečnostných prvkov ako je napríklad asistent slepého uhla, stabilizačný systém alebo parkovacie kamery, ktoré poskytujú 360 stupňový prehľad okolo vozidla. Mimo to medzi komfortné prvky sa dá začleniť multifunkčná dotyková obrazovka o rozmeroch 5,8 palca, no jej podsvietenie nie je ideálne, pri silnejšom svetle sa z nej slabo dá niečo vyčítať, zato obsahuje slovenské menu. Hold, pozabudlo sa napríklad na vyhrievané sedadlá, ktoré by vodič viac ocenil ako funkciu ECO, tá totiž iba pomocou zeleného pásu vyhodnocuje vašu jazdu.

Nissan Note 1.2 L 80k

Väčšinou dostávame automobily na test s minimálne stredným výkonom z ponukovej palety daného modelu, avšak náš Nissan Note mal pod kapotou základnú motorizáciu, ktorá disponovala skromným výkonom 59 kW, Ani počet valcov nebolo na rozdávanie, museli stačiť tri. Tragédia, alebo dobrý základ?

Od hatchbacku tejto kategórie sa neočakávajú zázraky z pohľadu dynamických vlastností, preto nevidím jeden logický dôvod, prečo by sa nemohol stať najpredávanejšou motorizáciou práve testovaný trojvalec. Zvukový prejav sa snaží zamaskovať ťažší zotrvačník, vďaka ktorému padajú otáčky pomalšie, no stále je ľahko identifikovateľný nepravidelný chod.

Keď si odmyslíte mierne silnejší zvuk motora, tak potom vás čaká celkom slušné prekvapenie. Na spomínaný výkon sa motor dokáže pružne dostať z nízkych otáčok, pásmo, kedy sa mu páči najviac ťahať sa nachádza medzi 2200 – 4500 ot./min., tých 6000 ot./min. je ozaj maximum a kým sa k ním dopracuje napríklad na treťom prevodovom stupni , tak to trvá hodnú chvíľu.

Nissan Note 1.2 L 80k

Pozitívnou správou sa stáva v mnohých prípadoch spotreba, ktorá málokedy atakuje hranicu šiestich litrov. Zaslúži si to uznanie, nakoľko ak chcete z motora silu, podraďovanie je nevyhnutné, a predsa po okresných cestách si vystačí s 5,3 litrami na 100 km benzínu, v meste do šesť cucá a na diaľnici cez hrdlo nádrže vyráža zruba 6,7 litra na sto kilometrov.

Ovládanie v meste s týmto autom nie je ťažké, vďaka jednoduchej stavbe karosérie a veľkých spätných zrkadiel máte ideálny prehľad pri parkovaní, tie kamery tu vôbec nie sú ani potrebné. Na okresných cestách, či diaľnici mi mierne prekážal príliš silný posilňovací účinok riadenia, občasným korekciám sa za jazdy nevyhnete. Note je však aj v týchto prípadoch dobrým spoločníkom na cestách za výletmi.

Nissan Note 1.2 L 80k

Cena auta neohúri, ani neurazí, Note sa tu stretáva v boji s autami z rôznych segmentov, takže Note je konkurencie schopný, akurát si musí nájsť správnu skupinu zákazníkov, na ktorú práve apelujem. Ak hľadáte auto s nadpriemerným priestorom na zadných sedadlách a potrebujete  variabilitu, k tomu by ste radi auto dovybavili aj o dáke drahšie doplnky ako napríklad automatická klíma, tak Nissan Note je pre vás správna voľba.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 3 / 12
Zdvihový objem (cm3): 1198
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 59 / 6000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 110 / 4000
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 5
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 170
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 13,7
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,9 / 4,0 / 4,7
Spotreba počas testu (l/100km): 5,3
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4100 / 1695 / 1530
Batožinový priestor - min./max. (l): 295 - 381 / 1465
Objem nádrže (l): 41
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1040 / 470

Ceny

Základná cena: 10 990€
Cena verzie od: 10 990€
Cena testovanej verzie: 14 590€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook