Oficiálna premiéra je naplánovaná na september 2025, pričom predaj by mal začať v októbri 2025.

Elektrifikácia v spolupráci s Renaultom

Nový Eclipse Cross bude postavený na platforme CMF-EV, ktorú Mitsubishi zdieľa s alianciou Renault-Nissan. Konkrétne pôjde o prepracovanú verziu modelu Renault Scenic E-Tech, čo je súčasťou stratégie Mitsubishi prinášať na európsky trh elektrifikované modely v spolupráci s partnermi. 

Z teasrových obrázkov je zrejmé, že nový Eclipse Cross dostane dizajnové prvky typické pre Mitsubishi, ako je predná maska Dynamic Shield, zatiaľ čo celkový tvar karosérie a proporcie budú vychádzať zo Scenicu.

Renault Scenic E-tech - Zdroj: Renault
Rozmery a technické špecifikácie

Očakáva sa, že nový Eclipse Cross bude mať dĺžku približne 4 470 mm, šírku 1 864 mm, výšku 1 571 mm a rázvor 2 785 mm, čo naznačuje priestranný interiér a komfort pre pasažierov.

Podľa dostupných informácií by mal byť k dispozícii s dvoma variantmi pohonu:

  • Jednomotorová verzia s výkonom 125 kW (170 k) a batériou 60 kWh, čo zabezpečí dojazd približne 430 km podľa WLTP.
  • Dvojmotorová verzia s výkonom 160 kW (218 k) a batériou 87 kWh, s dojazdom až 625 km.

Oba varianty budú podporovať rýchle nabíjanie a ponúknu moderné technológie, ako je Google infotainment systém a pokročilé asistenčné systémy.

 Výroba a dostupnosť

Výroba nového Eclipse Cross bude prebiehať v závode Ampere ElectriCity v Douai, Francúzsko, kde Renault vyrába aj model Scenic E-Tech. Týmto krokom Mitsubishi posilňuje svoju prítomnosť na európskom trhu, i keď sa vo veľkom jedná o rebrandy modelov renault.

Teaser Mitsubishi Eclipse Cross - Zdroj: Mitsubishi
Zatiaľ nie je potvrdené, či sa nový Eclipse Cross dostane aj na iné trhy mimo Európy. Vzhľadom na špecifické požiadavky a preferencie zákazníkov v jednotlivých regiónoch bude Mitsubishi pravdepodobne prispôsobovať svoju ponuku podľa potreby.

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.