Delené svetlá a jasné posolstvo
Stačí jeden pohľad spredu a každému je jasné, že toto nie je E220 CDI s letnými diskami v zime. Typické delené predné svetlomety boli kontroverzné, ale na E500 vyzerajú akosi... správne. Ako keď si do obleku nedáte kravatu, ale stále vyzeráte najlepšie v miestnosti. Boli to časy, keď dizajn vozidiel ešte neurčoval marketingový tím pre sociálne siete, ale ľudia, ktorí vedeli kresliť aj bez tabletu.
Pod kapotou drieme (presnejšie: elegantne pradie) 5,0-litrový osemvalec s výkonom 225 kW (306 koní). Automatická prevodovka si síce dávala na čas, no keď sa konečne rozhýbala, posielala silu na zadnú nápravu spôsobom, ktorý by aj dnes rozcítil nejedného zástancu čistého spaľovacieho charakteru. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6 sekúnd? Pre limuzínu s koženými sedadlami, ktorá váži vyše 1,7 tony, to nie je len slušné. To je prejav nemeckého sebavedomia z čias, keď automobilky ešte nemali environmentálny úzkostný záchvat.
Jazda v E500 W211 nie je len o výkone. Vzduchový podvozok AIRMATIC sa postaral o to, že ste necítili ani tie najväčšie výtlky – či už na cestách, alebo vo vlastnom živote. Interiér? Triezvy, kvalitný a nadčasový. Namiesto rozptyľujúcich ambientných svetiel tu máte masívne drevené obklady a ovládače, ktoré pripomínajú, že nie všetko musí byť dotykové, aby to fungovalo.
Dnes už E500 nie je auto pre tých, ktorí chcú upútať. Je to auto pre tých, ktorí vedia. Vedia, že pod karosériou sa skrýva kus nemeckej histórie, ktorá ešte nebola filtruje podľa emisných tabuliek, ale podľa charakteru. Samozrejme, servis lacný nebude – ale ten zvuk pri štarte za to stojí. A to delené predné svetlo? Dnes, v dobe LED panelov a animovaných blikačov, pôsobí možno trocha „old school“, ale je v tom niečo úprimné. Niečo, čo vám pripomenie, že luxus nemusí byť krikľavý a výkon nemusí byť elektrický.