Japonský sedan si na cestách nepomýlite s inou značkou. Jeho krásne krivky pútajú pozornosť nejedného oka a už v minulosti si vyslúžil uznanie aj v mojich očiach. Mazda6 bola vždy veľkým lákadlom. Prvá generácia znamenala veľký obdiv a doposiaľ je dizajnovo atraktívna. Druhá generácia mierne narástla, no jej šípovitý vzhľad ostal zachovaný, rovnako aj krásne krivky. Avšak, tretia generácia úplne odrovnala zmysly každému. Od počiatku výroby vzbudzoval jej vzhľad veľké emócie a ani po šiestich rokoch nebola stará.

Mazda 6 2.5 Skyactiv-G AT SDN

Možno aj preto sa dizajnéri pri tretej generácii vyhrali s faceliftom iba minimálne. Tí, ktorí už vlastnia Mazdu6 sa potešia, že ich auto nebude na cestách zabudnuté, pretože oproti novému sa veľmi nelíši. Tí, ktorí ešte Mazdu6 nemajú v garáži, dostávajú naďalej šancu kúpiť si atraktívne manažérske auto z Japonska. Rozpoznávacím znakom je azda len väčšia mriežka chladiča. Z predného nárazníka sa presťahovali hmlové svetlomety do hlavných plnohodnotných LED svietidiel, ktoré sú štandardné. Vo vyšších úrovniach výbavy môžu byť adaptívne. Boky a zadok takmer nerozoznáte od modelu pred faceliftom.

Prvý test novej Mazdy6 som zahájil rovno v najvyššom stupni výbavy Takumi Plus. Celý interiér bol odetý do tmavej kože a vyznačoval sa množstvom asistenčných a komfortných prvkov. Nezabudlo sa ani na elektrické strešné okno, ktoré je však výsadne určené iba pre najvyššiu výbavu. Jediným príplatkovým prvkom bola metalická perleťová biela farba. Za volantom som mal veľmi príjemný pocit. Sedí sa tu troška nižšie oproti konkurenčným vozidlám strednej triedy, čo pridáva športovú atmosféru.

 Mazda 6 2.5 Skyactiv-G AT SDN

Kým zvonka pôsobí Mazda6 vyzývavo a majestátne, tak vnútro charakterizuje ergonomicky stavaná palubná doska s dvoma displejmi. Prvý sa nachádza v prístrojovom paneli. Zobrazuje analógový rýchlomer a prehľadné údaje palubného počítača. Po jeho bokoch ostali zachované dva podradené tubusové budíky s otáčkomerom na ľavej strane a pravá stranu si delia palivomerom s teplomerom motora. Stredová konzola dostala o niečo väčší dotykový displej, užšie výduchy vzduchu a nový panel klimatizácie. Páči sa mi, že multimediálny systém sa dá naďalej ovládať aj centrálnym ovládačom medzi sedadlami. Grafika displeju je na vysokej úrovni, pričom už v štandarde je GPS navigácia.

Spomedzi výbavy mi nedá nespomenúť možnosť vyhrievania stieračov, volantu a všetkých sedadiel. Tie predné majú dokonca funkciu odvetrávania. Ďalej sa mi páčil systém čítania dopravných značiek, ktorý je prepojený s údajmi GPS navigácie a tak vie rozpoznať, že obmedzená rýchlosť končí križovatkou. Opäť si trocha zabrdnem do radarového tempomatu, ktorý funguje presne na rovnakom princípe ako väčšina iných áut. Spomaľuje Mazdu6 aj keď sa už auto pred ňou zaradilo na polovicu do pravého pruhu.

 Mazda 6 2.5 Skyactiv-G AT SDN

Veľkou zaujímavosťou je fakt, že Mazda6 sedan je dlhšia ako kombi a dokonca má aj o 8 cm dlhší rázvor náprav. Sľubuje to dostatok priestoru pre posádku na zadných sedadlách. Hoci som na zadnej lavici nestrávil niekoľkohodinovú cestu, musím uznať dobrý sklon operadiel, mäkšie sedenie s dostatočne dlhým sedákom na oporu stehien. Čo sa týka priestoru, tak pred nohami a aj nad hlavou si nájde miesto mierne urastená postava. No a kufor? Ten je opäť obrovský, dlhý a plytký. To znamená, že po batožinu sa budete dosť naťahovať.

Srdcom testovaného japonského sedanu bol atmosférický, benzínový štvorvalec 2.5 Skyactiv-G. Dodáva sa iba v kombinácii s meničovým šesťstupňovým automatom. Charakteristickou črtou tohto motora je lineárny ťah už od spodných otáčok. Čiže, nie je v spodnej hranici otáčok vyslovene hluchý a dá sa tak svižne jazdiť mestom bez potreby častého podraďovania, čo má pozitívny vplyv na spotrebu. V strednom pásme začínajúcom od 3500 ot./min. pocítite jeho silu 143 kW najviac, no netreba ho hnať po obmedzovač. Nad 5000 ot./min. sila negraduje, ale poľavuje a ako náhle sa ručička otáčkomera dotkne šestky, zasahuje obmedzovač.

 Mazda 6 2.5 Skyactiv-G AT SDN

Veľký objem vo väčšine z nás evokuje dynamiku, avšak dva a polliter v tejto Mazde6 je predurčený na komfortné jazdy diaľnicami. Dynamická jazda nie je vyslovene zlá, ale omrzí vás skrz pomalší automat, ktorý má rád pokojnú nohu na plyne. V športovom móde sa troška preberú reakcie na plyn, ale automat nie je rýchlejší. Iba necháva motor vo vyšších otáčkach pripravený na zrýchlenie pri plánovanom predbiehaní. Páčil sa mi zdravý zvuk štvorvalca, ktorý ušiam lahodil. Naopak, na šiestom stupni, do rýchlostného diaľničného limitu, o jeho práci veľmi neviete.

Spotrebu paliva znižujú rôzne dômyselné technické opatrenia. Napriek väčšiemu objemu motora a absencii turba sa zaobišiel bez inštalácie filtru pevných častíc. Je tu však funkcia vypínania dvoch valcov, ktorá sa deje bez postrehu vodiča alebo posádky. O práci valcov vás neinformuje ani len kontrolka na prístrojovom paneli. Ďalší systém zvaný i-ELOOP zasa rekuperuje energiu pri brzdení a nabíja elektrinu pre kondenzátor, ktorý následne dobíja rôzne spotrebiče na palube. Všetky tieto ekohračky a iné opatrenia dokážu držať spotrebu 1,5 tonového sedanu pod úrovňou ôsmich litrov. Dosiahol som ho po 700 kilometroch jazdy, pričom som sa s Mazdou6 moc nekrotil.

 Mazda 6 2.5 Skyactiv-G AT SDN

Faceliftovaný model dostal novú geometriu zavesenia kolies, nové umiestnenie zadných vodiacich ramien a strmší prevod riadenia. Oproti predchodkyni som pocítil ozaj ostrejšie reakcie na pohyb volantu a taktiež sa ľahšie zvládali zákruty vo vyšších rýchlostiach. Pohodu na palube nenarúšali ani 19-palcové disky obuté do nízkoprofilových pneumatík. Väčšinu nerovností kopírovali dobre. Pocit by som vedel prirovnať k Oplu Insignia bez adaptívneho podvozku.

Mazda6 je stále krásny model s modernými prvkami výbavy, ktorý sa nestratí medzi konkurenciou. Láka zovňajškom, kvalitným spracovaním a konvenčnejším agregátom. Dokonca, vrcholná motorizácia sa dá kúpiť už od druhého stupňa výbavy. Ak hľadáte pohodlné reprezentatívne vozidlo s emotívnym dizajnom a miernymi športovými ambíciami, Mazda6 by mohla byť správna voľba.

Cenník Mazda6

Technické údaje Mazda6 Sedan

 

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.