Mazda Vision X-Coupe predstavuje kombináciu výkonu, inovácie a udržateľnosti. Na autosalóne Japan Mobility Show 2025 v Tokiu ukazuje, ako môže tradičný Wankel motor spolupracovať s elektromotorom a batériou na dosiahnutie vysokého výkonu pri zachovaní ekologického prístupu. Automobil využíva patentované uhlíkovo neutrálne palivo vyrobené z mikroskopických rias, čo znižuje emisie a zároveň zachováva charakteristický jazdný zážitok značky. Vozidlo má dynamické proporcie a moderný dizajn, ktorý nadväzuje na filozofiu Kodo, a naznačuje možný smer budúcich modelov Mazdy.

Spojenie výkonu a udržateľnosti

Mazda Vision X-Coupe je päťmetrový štvordverový crossover-kupé s plug-in hybridným systémom a výkonom 510 koní. Japonci ho opisujú ako stelesnenie radosti z jazdy, ktoré zároveň ponúka náhľad do ekologickej budúcnosti značky. Základom pohonu je dvojrotorový preplňovaný Wankel motor, ktorý tentoraz nepracuje ako hlavný zdroj výkonu, ale slúži na výrobu elektrickej energie pre elektromotor a batériu.

Zdroj: Mazda

Dojazd a pohonný systém

Koncept zvládne na elektrinu prejsť 160 kilometrov, pričom kombinovaný dojazd s pomocou Wankelu dosahuje 800 kilometrov. Spaľovací agregát využíva nové uhlíkovo neutrálne palivo z mikroskopických rias. Mazda túto technológiu nazýva „Mazda Mobile Carbon Capture“, pretože počas výroby paliva dochádza k zachytávaniu CO₂ z atmosféry, čím sa znižuje celková uhlíková stopa.

Zdroj: Mazda

Rozmery a dizajn

Vision X-Coupe má dĺžku 5050 mm, šírku 1995 mm, výšku 1480 mm a rázvor náprav 3080 mm. Svojimi proporciami pripomína konkurentov ako Porsche Panamera či Mercedes-AMG GT 4-door, no Mazda ho označuje za crossover. Dizajn nadväzuje na filozofiu Kodo, ktorú automobilka ďalej rozvíja do elegantnejšej a čistejšej formy.

Vízia pre budúcnosť

Mazda zatiaľ nepotvrdila, či sa Vision X-Coupe dostane do sériovej výroby. Projekt má predovšetkým demonštrovať, že tradičný Wankel motor môže mať v ére elektrifikácie nové uplatnenie.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.