Nová generácia populárneho crossoveru Mazda CX-5 príde na trh v roku 2026, ale bez svojho najočakávanejšieho prvku, hybridného pohonu. Japonská značka sa rozhodla odložiť uvedenie hybridnej verzie až na model roku 2027, pretože chce zabezpečiť, aby nový systém plne odrážal športový charakter vozidla.
Poučenie z neúspešného CX-50
Dôvodom opatrnosti je skúsenosť s modelom CX-50, ktorý používa hybridný systém od Toyoty. Tento pohon síce funguje, ale výrazne postrádá športový charakter typický pre vozidlá Mazdy. Kritici označili systém za "hrubý a nepríjemný na používanie", čo úplne protirečí filozofii značky zameranej na radosť z jazdy.
"Technológia je stále vo vývoji a naším cieľom je vyvinúť hybridné riešenie, ktoré čo najviac odráža našu jazdnú DNA," vysvetlil Stefan Meisterfeld, viceprezident Mazdy pre strategické plánovanie v Severnej Amerike.
Vlastné riešenie má priniesť športový charakter
Nová CX-5 sa spočiatku predstaví len s atmosférickým 2,5-litrovým motorom s výkonom 187 koní, ktorý prevzal z predchádzajúceho modelu. Mazda sa tentokrát rozhodla vyvinúť vlastný hybridný systém nazvaný Skyactiv-Z, namiesto použitia cudzieho riešenia.
Cieľom je vytvoriť pohon, ktorý bude nielen efektívny, ale aj "mimoriadne zábavný na jazdu". Týmto prístupom chce značka zachovať svoj charakteristický športový profil, ktorý očakáva 90% jej zákazníkov.
Zatiaľ čo plug-in hybridná verzia zatím nie je v pláne, Meisterfeld naznačil, že sa o nej uvažuje slovom "zatiaľ". Nová CX-5 tak príde do showroomov začiatkom budúceho roku ako bezpečná voľba pre väčšinu motoristov, zatiaľ čo hybridná verzia bude stáť za čakanie.