Stodesať kw v  dízlovej A4 z roku 2011? Nuda, nie? Aj ja som si myslel. Vozil som sa v rovnakej motorizácii, no v modeli s rokom výroby 2016 a po 50 prejazdených kilometroch som si uvedomil, že keby v sebe nemám 28 Redbullov a 4 kávy, organizmus by mi zlyhal na prenudenie. Ale v zníženom, o 5 rokom staršom sedane konštatujem niečo úplne iné a to, že zatiaľ to bolo auto, s ktorým sa mi po teste najhoršie lúčilo. Prečo? Lebo bolo iné. Bolo totiž viac než dobré! Jazdené Audi A4 2.0 TDi CR (11´) Priemerná výbava (sedadlá chvalabohu neboli v koži, v ktorých v tomto období sa každý aj tak len vypráža), 6 stupňový manuál a tých 136 koňov nevyzerá spočiatku na žiadnu výhru. Celkovo mi auto zapadalo do tých bežných približovadiel, ktoré sa na parkovisku zlievajú do jedného. Ale pozor! Predná maska vyzerá výborne, z boku A4 pôsobí autoritatívne a zozadu nech auto posúdi každý, kto stihol byť za 5 dní testu obehnutý. : ) Už dlho som zástanca názoru, že Ingolstadtské autá disponujú najkrajšími interiérmi v hre nemeckej trojice. Žiadne prekombinovanie tlačidiel, za ktoré  je Audi častokrát démonizované, mi absolútne nevadilo. Však všade je jasné napísané o čo ide a keď má niekto bordel v tom, aký je rozdiel medzi tlačidlom Radio a Launch Control (ten v Audi nebol), to je už jeho problém. Jazdené Audi A4 2.0 TDi CR (11´) Audio bolo priemerné, hralo pekne, ale k spevu ma nedonútilo. Možno aj chvalabohu. Vo všeobecnosti sa v kabíne problém hľadá len ťažko, priestoru je dosť vpredu i vzadu, do kufra naskladáš dvoch 70 kilových kamarátov bez problémov (odskúšané, fotku posielam na požiadanie). Pravý pôžitok z auta ale začína na kľukatých cestách. Naštartované. Manuál mi nevadí, ten od Audi tobôž nie. Plynulý štart, svižný chod prenášaný skrz predné kolesá. Tí, ktorí si vo vozidlách od Audi už niečo odsedeli vedia, že maskovanie rýchlosti je bravúrne a 5-ročný čierny sedan nehovorí inou rečou. Čo mi ale vyčarovalo úsmev na tvári bol znížený podvozok, ktorý nielen že dodáva autu poriadny šmrnc, ale v zákrutách hlavne nevídané držanie stopy. Jazdené Audi A4 2.0 TDi CR (11´) Stabilitu neudržuje len toľkokrát spomínaný podvozok, ale aj riadenie, ktoré v priamej úmere so zvyšujúcou sa rýchlosťou viac a viac tuhne. A to človek ocení najmä medzi mestami, keď pri prudšom predbiehaní a vyletení z vyjazdených “koľajníc” auto nadskočí tak, že na chvíľku by mohlo byť považované za lietadlo. Takmer 140 koní na prednej náprave hnaných dízlom, to teda recept na športové auto nie je, no ťah je solídny do 4000 ot./min. A Audi slovo hanba v slovníku neeviduje, nepotrebuje ho a že tohto faktu som si začal byť vedomý veľmi rýchlo! Pýta sa niekto na spotrebu? Nie, ale aj tak sa k nej vyjadrím. Spotreba vie byť totiž veľmi luxusná a jazdiť kombinovane okolo tých 7l/100km nie je žiadny problém. Jazdené Audi A4 2.0 TDi CR (11´) Problémom bola opäť len moja mentálna retardácia v rannom štádiu, ktorá nedokázala pochopiť info od palubného počítača, ktorý mi písal, že jazdím za 17,3 km/l. Rapgod flow mojich nadávok na neekonomické auto a pochybovanie o vlastných vodičských schopnostiach mi zastavil až šéfredaktor Webauta Ivan, ktorý mi vysvetlil, že to nie je 17,3 l/100km, čo som si pôvodne myslel. Ale nebol by som to ja, keby pri nejakom teste nepochybujem o nejakej banalite a tým sa neradím k tým, ktorí by mali testovať radšej bicykle. Snáď ma teda nepreradia tak rýchlo ako som ja na Audi zvykol ísť z jednotky do šestky! Jazdené Audi A4 2.0 TDi CR (11´) Dajme si ešte pár obligátne zbytočných faktov na koniec. A4 je dízel, ale nie traktor, chod motora je i po niečo málo 173 tisíc kilometrov prekvapivo tichý. Príplatková výbava Audi je výborné večerné čítanie a pohreb pre peňaženku bežného človeka, no konkrétne táto A4ka od AAAauto má všetko, čo bežný šofér potrebuje a čo mu stačí. Keď niečo meniť, už možno len výkonnejší motor, ale ani to nie je nijak nutné, pokým si nebrúsiš zuby na budúcoročný Gumball 3000. Záver? To auto chcem a možno o tom nevieš, ale ty tiež. Za zapožičanie ďakujeme autobazáru AAAauto.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1968
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 105 / 4200
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 320 / 1750 - 4200
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Maximálna rýchlosť (km/h): 215
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 9,4
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 7,5 / 4,3 / 5,5
Spotreba počas testu (l/100km): 5,7 - 7,4
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4703 / 1826 / 1427
Batožinový priestor - min./max. (l): 480 / 962
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1460 / 550

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.