Menu
  • Skoro dokonalá
    Skoro dokonalá
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Prémiové kombíky od nemeckých automobiliek vedú medzi sebou pravidelné súboje o priazeň zákazníkov. Najnovší počin prišiel nedávno od Audi vo forme deviatej generácie modelu A4. Nemohli sme si ho nechať ujsť.

Audi A4 Avant 2.0 TDi S-Tronic Quattro

Krátko za sebou sa v našej redakcii vystriedali tri autá od Ingolstadtskej automobilky Audi. Sedan A4 s najvýkonnejším naftovým motorom obstál na výbornú, rovnako dobre si viedol model Q7 s trojlitrovým benzínovým šesťvalcom. Isto uznáte, že tieto motorizácie v kombinácii s perfektným dizajnom a technikou vo mne zanechali pekné spomienky.

Audi A4 Avant 2.0 TDi S-Tronic Quattro

No, ale čo sa stane, keď presadnem z niečoho výnimočného do niečoho „civilnejšieho“ z tej istej značky? Môže zanechať rovnako dobré pozitíva Audi A4 Avant s motorom 2.0 TDI naladeným na výkon 140 kW? To som zisťoval v týždňovom teste a v upršanom počasí. Povieme si niečo o dizajne a interiéri, nakukneme do výbavy a prevezieme sa na Oravu.

Testovali sme verziu kombi v čiernom metalizovanom kabáte obutú do 17-palcových topánok s troška hrubšou podrážkou. Nehovorím, že Avantu nesedia menšie disky s „balónovejšími“ pneumatikami, ale rozhodne nebije do očí ako predošlý sedan v 19-palcovom obutím. Kombi, ktoré bude zrejme plniť rodinné úlohy, vlastne nenápadnejší výzor pristane. Mimo iného, aj A4 Avant sa veľmi podobá na väčší model A6 Avant. Rozdiely si všimnete iba vo veľkosti karosérie a drobných odlišnostiach v dizajne.

Audi A4 Avant 2.0 TDi S-Tronic Quattro

Interiér ma privítal nevtieravou vôňou celokožených sedadiel. Neviem si tiež vynachváliť pohľad na palubnú dosku. Panel s analógovými budíkmi vrelo odporúčam konzervatívnym povahám, ale aj tým skromnejším. Nedisponuje síce veľkým displejom, na ktorom sa dajú tak podrobne prepínať funkcie, zato je rovnako dobre čitateľný, pekný a dostatočne podrobne informuje vodiča aj bežnejší palubný počítač.

Stredová konzola sa vizuálne nemení v lacnejšej výbave. Maličký rozpoznateľný rozdiel tkvie vo veľkostiach kruhového ovládača MMI multimediálneho systému a samotného vstavaného monitoru. V tomto modeli boli o niečo menšie a kruhový ovládač pred radiacou pákou neobsahoval touchpad. Čiže, v nastavovaní cieľu navigácie si neviete pomocou písania písmen zadávať adresné údaje. Ide to iba otočným ovládačom. Poznám aj šikovnejšie ovládače ako napríklad iDrive v BMW, ale časom si užívateľ Audi určite zvykne i na tento.

Audi A4 Avant 2.0 TDi S-Tronic Quattro

Či si kúpite sedan alebo Avant, oba modely sú, podľa mňa, úplne zhodné v priestorových pomeroch na predných i zadných sedadlách. Akurát kufor je praktickejší (viď tech. údaje pod recenziou). Typické pre triedu A4 je sedenie nižšie k zemi, čo môže byť troška nepohodlné pre osoby, ktoré nemajú atletickú postavu. Po usadení na zadnú lavicu ostáva aký-taký priestor pre osoby do 185 cm, tie vyššie musia robiť kompromisy. Tradične, trojica na zadnom rade pohodlne neusedí dlhú trasu skrz vysoký stredový tunel.

Nami skúšaný model vybavený motorom 2.0 TDi Quattro nemá v zásade žiadne podstatné negatíva. Pracuje pomerne ticho, vie byť pekne úsporný a taktiež v prípade potreby potiahne vpred dynamicky. Je tu však pár ALE, ktoré súvisia s kombináciou prevodovky a náhonu.

Audi A4 Avant 2.0 TDi S-Tronic Quattro

Prvým ALE, ktoré kazí dojem z cestovania sú rozjazdy za studenej prevádzky motora. Audi A4 má, na rozdiel od koncernového modelu Škody Superb, uložený motor pozdĺžne (Superb naprieč), používa sedemstupňovú prevodovku S-Tronic (Superb šesťstupňový automat DSG) a silu na obe nápravy prerozdeľuje systém Quattro. Nie je to najšťastnejšie riešenie.

Stávalo sa mi dosť často (práve za studena), že pri snahe o plynulý rozjazd zlyhala citlivosť plynového pedálu. Keď ho jemne pritlačíte, Audi akoby vážilo 3 tony a nevedelo sa pohnúť. Kým sa mechanika Quattra spolu s prevodovkou spamätajú a pošlú silu na kolesá, vám dôjde trpezlivosť. Pravú nohu pritlačíte hlbšie k podlahe. Audi razom kopne a na svete je cuknutie. Letargické chovanie má tiež pri prevádzkovej teplote, no o poznanie menšie.

Audi A4 Avant 2.0 TDi S-Tronic Quattro

Druhým ALE je nemožnosť objednať si motor s Quattrom bez automatickej prevodovky, platí to nielen pre naftové motorizácie, ale aj tie benzínové. Dobrou správou ostáva aspoň jeden fakt, že trojlitrový najvýkonnejší naftový šesťvalec (200 kW) disponuje prevodovkou Tiptronic a tá spomínaný neduh pri rozjazdoch nerobila.

Teraz ešte k pozitívam. Audi A4 Avant som prevetral po cestách v okolí Oravy. Celý deň ma pri jazde sprevádzal dážď, avšak nemal žiadny vplyv na bezpečnú jazdu pri rýchlostiach diaľničného limitu. Suverénne sa chová počas akejkoľvek zmeny smeru jazdy, Quattro na pevnom podklade drží vozidlo v stope. Nedotáčavý alebo pretáčavý šmyk nedostanete ani v ostrejšej jazde, museli by ste to nezdravo prehnať v nájazde do zákruty.

Audi A4 Avant 2.0 TDi S-Tronic Quattro

O nič menej dôležitým pozitívom je samozrejme spotreba nafty. Dvojliter s danou konfiguráciou po 900 kilometroch jazdy vykázal spotrebu 6,2 litra na 100 km. Najnižšiu hodnotu 5,1 l/100 km som dosiahol v jazdnom režime efficiency na diaľnici D1 z Trnavy do BA pri tempomatovej rýchlosti 120 km/h. Jazdné režimy volíte pomocou tlačidiel Audi Drive Select umiestnených na stredovej konzole pri klimatizácii.

Opozitum režimu efficiency je dynamic, teda dynamické správanie vozidla. S výkonnejším dvojlitrom sa veľké divy na ceste nedejú, hoci sú samozrejme citlivejšie reakcie na riadenie, plyn aj prevodovku. Toto auto obsahuje lounch control, ktorý dokáže katapultovať z nuly na sto A4 Avant za 7,3 sekundy. Vyskúšali sme to na vlastnej koži a vy to môžete vidieť aj kratučkom videu.

Audi A4 Avant 2.0 TDi S-Tronic Quattro

Nová Audi A4 Avant patrí naozaj medzi elitu prémiových vozidiel. Má svoju vrodenú DNA, no bohužiaľ, nebol som spokojný so slabou súhrou prevodovky, motora a náhonu počas rozjazdov. To však, ale nie je dôvod na zavrhnutie celého auta, pretože inak je vo všetkých oblastiach výborné.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1968
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 140 / 3800 - 4200
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 400 / 1750 - 3000
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 7
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 230
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 7,4
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,2 / 4,1 / 4,5
Spotreba počas testu (l/100km): 6,2
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4725 / 1842 / 1434
Batožinový priestor - min./max. (l): 505 / 1510
Objem nádrže (l): 58
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1690 / 530

Ceny

Základná cena: 32 900€
Cena verzie od: 45 350€
Cena testovanej verzie:
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook